Ga naar inhoud

Verbinding internet plotseling kwijt

Flippie Flink

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden kon ik op mijn desktop plotseling geen e-mail meer ontvangen/versturen en mijn verbinding met het internet was weg.

Wanneer ik naar de netwerkoplossingen ga kijken, krijg ik een tekeningske te zien met een PC, een onbekend netwerk en een symbooltje voor het internet. Tussen de PC en het netwerk staat een geel driehoekje met een uitroepteken en tussen het netwerk en het internet staat een rode cirkel met een zwart kruis.

Ik heb een internetabonnement bij Telenet.

De desktop is met een router verbonden via PowerLines en ik heb ook een laptop waarmee ik draadloos verbinding maak met de router.

Wanneer ik de laptop via de PowerLines met het netwerk verbind, krijg ik wel verbinding met het internet.

Wat kan het probleem zijn en wat is de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van Windows draait op de PC ?

Kan je het volgende eens uitvoeren ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.