Ga naar inhoud

CPU gebruik overmatig hoog

Maaike*

Aanbevolen berichten

Voer het onderstaande eens uit en kijk wat het oplevert.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de hele riedel gedeïnstalleerd en laptop herstart. Vervolgens deed de kaartlezer het weer, top!

De afgelopen 2 dagen even het cpu in de gaten gehouden. en tijdje doet hij het goed, dan gaat het achteruit maar is er nog wel mee te werken en dan schiet hij weer vast op 100%. Van wat ik zie is het dan een combinatie van taakbeheer, dwm (beheer bureaubladvensters, af en toe de Kernel en het Antivirusprogramma. Ik zie het vaak afhankelijk zijn van wat er draait en als hij in 100 hangt komt hij maar met moeite en tijd terug naar 65. De laptop is dan echter zeer traag, ook met en cpu van 65, geheugen zit nog onder de helft dus dat kan het ook niet zijn. Het lijkt wel of de processor zich niet hersteld om een of andere rede.

In de veilige modus loopt hij als een zonnetje. Maar, zou het een optie zijn om de processors te deïnstalleren en weer opnieuw te installeren net als met usb? Of gaan er dan dingen mis?

Zo langzamerhand hebben we al heel wat uitgezocht, maar hij blijft eigenlijk dezelfde fouten geven, ergens moet er dus nog iets verkeerd zitten...maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel: Heb even wat open gezet hier in de veilige modus en ook hier piekt hij inmiddels op chrome. Met IE en evenveel tabs open geeft hij vooralsnog een lager cpu aan en hij daalt ook sneller. Ik ga dat morgen nog even nalopen in de veilige modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is ook na een week niet weg en dus zo ongeveer gelijk aan mijn allereerste post.

Hetzelfde geld in veilige modus.

De kaartlezer wordt opnieuw niet herkend en ook tijdens het opstarten blijft hij soms hangen bij de cd (dat is nieuw).

Ik weet het zo langzamerhand niet meer maar t ziet er niet al te best uit zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het zo langzamerhand niet meer maar t ziet er niet al te best uit zo.
Je haalt me de woorden uit de mond.

We hebben zowat alle tips en trukken uitgeprobeerd en niks geeft een blijvend resultaat.

Ik vrees dat we de optie herinstallatie of herstel naar fabrieksinstellingen serieus in overweging moeten nemen.

Beschik je over de middelen om een herstelinstallatie te doen (herstelschijven of een herstelpartie) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maaike*

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Voer ook even het volgende uit:

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en

kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt tasklist /svc >C:\tasklist.txt en druk op Enter

Ga naar de root van je C-schijf waar je het tekst bestand tasklist.txt terug vind en plaats de inhoud in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even en korte update. Prompt heb ik even mijn handen vol met wat andere zaken en heb ik noodgedwongen de laptop aan de kant moeten schuiven tot ik weer meer tijd heb, ondertussen gebruik makend van mijn netbook.

Ik kom er zsm op terug en weer verder met de laptop problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Wilde nog even laten weten dat ik met behulp van een IT 'er een format C en schone installatie heb gedaan.

Laptop draait weer als een tierelier.

Ontzettend bedankt voor jullie hulp, heb er veel van geleerd. Het blijft wat onduidelijk wat het nou was, maar goed, hij doet het weer en daar gaat het om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.