Ga naar inhoud

CPU gebruik overmatig hoog

Maaike*

Aanbevolen berichten

Done. Hij draait weer als een tierelier en dat al 24u+ Een hele prestatie tov een week geleden ;-)

Ontzettend bedankt kweezie wabbit, ben hier super blij mee! :top:

Ik kijk het nog even aan, maar verwacht nu geen problemen meer.

Als hij het morgen nog doet, zal ik dit topic markeren als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar zijn we weer, incl hoog cpu.

Ik zie nu niet meer de Index ed omhoogschieten maar wel iets met Kernel.

Als ik opnieuw opstart aat alles weer goed. Staat hij een tijdje te draaien en met name wanneer ik chrome open of ermee ga surfen komen we weer op 100% en traagheid.

Bij 'stilstand' draait hij rond de 30.

Even een prtscrn gemaakt, had de andere optie wel gezien, maar dit gaat wat sneller, mits het voldoende zichtbaar is, anders doorloop ik die andere procedure nog even.

post-31508-1417704782,6348_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, chrome is inderdaad een slokop wat cpu betreft.

Het taakbeheer neemt ook een hele hap voor zijn rekening.

Bij mij verbruikt chrome amper cpu en dan nog enkel als er een pagina geladen wordt.

Waarmee was chrome bezig op het moment van dat de afbeelding genomen werd?

Idem voor taakbeheer; die verbruikt enkel cpu als je van tab wisselt of bij een refresh.

Als je een andere browser gebruikt, piekt de cpu dan ook zo hoog?

Klein vraagje tussendoor; heb je het service pack 1 nu al geinstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies waar chrome op dat moment mee bezig was, vermoedelijk gewoon het openen van mijn email.

Maar het is nu alweer zover dat hij bij het openen van chrome zelf omhoog schiet/vastloopt en wanneer ik chrome uitschakel hangt hij rond de 40%

Interessant is ook dat ik met chrome en taakbeheer in de veilige modus geen enkele last heb van het cpu.

En hij heeft het een paar dagen gewoon gedaan, dus ff pagina laden, klein piekje en dan weer naar 1 % in de gewone modus.

Heb 2 afbeeldingen ingevoegd, één van het cpu tijdens het openen van chrome, en één wanneer ik chrome weer afgesloten had. Edit: die komen via de normale modus, want via veilige modus kan ik ze niet bijvoegen.

Met IE ga ik nog ff checken, geeft vooralsnog geen problemen (en als ik chrome al gestart heb klopt het cpu sowieso niet meer).

SP1 staat inmiddels geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat taakbeheer zo veel cpu neemt, is volgens mij niet echt normaal.

We zullen eens een systeemcontrole doen.

Sluit alle toepassingen.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.