Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je inlogt op je linksysrouter, dan zou je eegens een statuspagina moeten hebben waar je kan op zien welke devices er verbonden zijn. Daar aou je dus je centrale moeten zien met ip 192.168.1.3.

Ik vermoed dat die centrale een verkeerd ip krijgt, of er zelfs geen krijgt.

@stegisoft, waarom? Zijn opstelling is ok, desktop en centrale staan achter dezelfde router dus speelt al de rest geen rol om deze 2 met elkaar te laten communiceren.

ps: hij heeft maar 1 router, de linksys.

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Nee die staat op automatisch. Static IP gebruiken?

post-14660-1417704778,6864_thumb.jpg

error: the wan ip is the same of the lan ip

Of moet ik automatic DHCP gebruiken en halfweg de pagina op disable DHCP-server aanvinken?

aangepast door dominicv
Geplaatst: (aangepast)

post-14660-1417704778,7606_thumb.jpg

Geen lijstje met aangesloten pc of centrale te zien, ook in "mijn pc" netwerk geen centrale te zien. Misschien zijn jullie iets met de screens.

post-14660-1417704778,8012_thumb.jpg

aangepast door ProMind
Openbaar IP verwijderd
Geplaatst:

Ik vrees dat hier enige verwarring ontstaan is ...

Ten eerste :

Of er nu een switch (D-Link oranje box) tussen het modem en de router zit maakt in de meeste gevallen niets uit. Telenet plaatst die standaard als ze digitale TV installeren om zeker te zijn dat ze twee netwerkpoorten ter beschikking hebben en de klant nooit kan beweren dat zijn bestaande apparatuur door hun fout niet meer werkt.

Verder mogen de instellingen van de router onveranderd blijven, dus dynamisch IP adres aan de WAN kant en een vast IP aan de LAN kant. In dit geval blijkbaar 192.168.1.1.

Het "probleem" zit waarschijnlijk in de domotica interface. Dit soort apparatuur moet gewoonlijk een vast IP krijgen binnen het netwerksegment dat je gebruikt in je netwerk. Dus in dit voorbeeld ergens tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.254 met subnet 255.255.255.0.

Het adres dat je instelt op de domotica box mag wel niet in de range zitten die door de DHCP server van de router wordt gebruikt.

Hoe je het IP adres van de domoticabox kan instellen zal je in de handleiding moeten zoeken, of je mag het merk type en model van de domotica box doorgeven, dan probeer ik wel iets te vinden.

Geplaatst:

Mijn domotica systeem is van Gardy Freedom ondertussen van naam veranderd naar Schneider Electric IHC. Heb de handleiding bij me maar is vaag. Bestaat er geen freeware waar ik alle ip kan scannen?

Geplaatst:

Er bestaat inderdaad wel netwerk scanning software maar deze vraagt nogal wat kennis en ervaring, en je moet in elk geval weten wat je zoekt. Met de informatie die we nu hebben heeft dat dus weinig zin.

Kan je het model/type functie van de domotica module eens doorgeven ?

Geplaatst:

OK, gevonden ..;

Ik weet niet in hoeverre de centrale al geïnstalleerd geweest is, dus ik ga ervan uit dat we van nul beginnen.

Via deze link kan je de nodige software en documentatie downloaden. Het bestand is een zip file die u kunt uitpakken op uw PC.

Buiten de software vindt u een map documentatie met daarin een beknopte installatie handleiding.

In de handleiding wordt uitgelegd hoe je de software installeert en instelt.

Kunt u terugposten als u zover gekomen bent ?

Geplaatst: (aangepast)

De centrale is al een jaar in dienst, dmv usb kabel alles geprogrammeerd. Ben het nu echter beu om met de laptop altijd naar de garage te lopen. Via usb kan je de centrale geen ip geven denk ik.

Voila centrale heeft de nieuwste firmware gekregen. De linksys staat terug origineel en zuiver.

Het probleem is dat ik gewoon niets weet van IP-adressen en routers afweet.

Met de maagdelijk instellingen :-)

post-14660-1417704781,16_thumb.jpg

Deze "gouden" info uit de centrale kunnen trekken.

aangepast door dominicv
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.