Ga naar inhoud

Kan Microsoft Office Outlook 2003 niet starten ....

Sertines2

Aanbevolen berichten

Beste PC vrienden,

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn Outlook 2003.

Ik krijg de melding : Kan Microsoft Office Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. De server is niet beschikbaar. Neem contact met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.

Op dezelfde PC, maar een andere gebruiker, start Outlook normaal.

Het probleem heeft zich voorgedaan nadat ik PC manueel heb uitgezet (wat niet mag) nadat hij was vastgelopen en geen enkele handeling meer hielp.

Op internet heb ik wel teruggevonden dat het zou kunnen liggen aan fouten in de PST-files. Deze zouden kunnen opgelost worden met het gebruiken van scanpst.exe die zich zou bevinden in : Office12 op mijn PC, maar deze is niet terug te vinden.

Er bestaat blijkbaar wel een betaalbare versie van Scanpst.exe

Kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Vriendelijke dank.

Jef

aangepast door Sertines2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de officeprogramma's en -onderdelen eerst hersteld en daarna volledig opnieuw geinstalleerd, maar zonder succes.

Uw eerste link verwijst naar het programma scanpst.exe dat zich zou bevinden in de map : Program Files/Microsoft Office/Office12, maar deze is niet terug te vinden. Op de CD-Rom van Microsoft Office Professional Editie 2003 vind ik wel : Scanpst.exe_0002_1043 met een grootte van slechts 43 kb. Ik kan het niet openen of uitpakken...! Ik heb op internet wel gezocht, maar is beschikbaar tegen forse betaling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de link heb ik gevonden dat ik moet zoeken in de map office11. Hier heb ik niets gevonden. Op hun pagina hebben ze eveneens melding gemaakt om andere mappen te onderzoeken en heb uiteindelijk het bestand gevonden in : Program Files/Common Files/System/MSMAPI/1043.

Er zijn wel degelijk fouten gevonden en alles werd gecorrigeerd. Outlook werkt terug perfekt !

Oef ....

Kan je mij zeggen wat het programma SCANOST controleert en waarvoor het dient ?

in ieder geval bedankt voor je tussenkomst !!!

Vriendelijke groeten,

Jef

aangepast door Sertines2
Had eerst geprobeerd om het programma SCANPST te gebruiken via een andere gebruiker van mijn PC,omdat daar outlook nog werkte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.