Ga naar inhoud

Verbinding onderbreekt regelmatig

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een tijdje last van mijn verbinding. Als mijn modem aanstaat gebeurt het regelmatig dat mijn verbinding verboken wordt, het lampje "online" en "XDSL" gaan dan tijdelijk uit. Ik gebruik een Philips modem "SNV6520/18" en ben geabonneerd bij belgacom adsl. Hoewel er periodes zijn zonder enige onderbreking zijn er ook periodes waarbij het internet om de 5 minuten of zelfs om de minuut verbroken wordt. Je begrijpt dat dit op den duur zeer ergerlijk kan zijn.. Waar denk je dat het aan ligt en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Resetten van de modem lost het probleem niet op en via de helpdesk van belgacom ben ik te weten gekomen dat het signaal op de lijn goed is.

Extra info: de problemen zijn er gekomen nadat ik verhuisd ben. Vroeger was alles OK.

Any suggestions?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de logica hierachter? Als je bvb 5 lijnen hebt, en je hangt aan lijn 1 de ADSL modem, waarom zou je dan bij de 4 andere lijnen een filter moeten plaatsen?? De filter zorgt er toch gewoon voor dat het ADSL signaal gefilterd wordt uit de telefoonlijn...? Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Beste PC vrienden,

ik heb daarnet even geprobeerd of dit inderdaad klopt, maar het werkt nog steeds niet...

Wat heb ik gedaan: ik heb in de garage de binnenkomende belgacomleiding (2 draadjes) losgekoppeld van de splitter, en direct daarop de adsl splitter gezet, en zo geprobeerd om te internetten. Het lukte wel, maar het @-lampje bleef nog steeds oranje-groen knipperen... :bawling:

(Zo heb ik dus nagebootst dat er maar 1 leiding binnenshuis lag en daarop onmiddellijk de splitter gezet, dus geen open eindes enzo)

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.