Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou een aantal Word documenten (Word 2010) willen aanmaken die binnen onze organisatie gebruikt zullen worden als basisdocumenten voor offertes.

In deze documenten zijn een aantal secties die vrij mogen gewijzigd worden (zowel naar stijl als naar inhoud). Echter, andere delen van het document moeten beveiligd worden zodat ze door de eindgebruikers niet kunnen gewijzigd worden. Dit betreft onder meer de algemene verkoopsvoorwaarden.

Ik heb een aantal pogingen ondernomen op basis van de "restrict editing" functie.

Dit werkt tot op zekere hoogte. Zo kan ik verhinderen dat tekstblokken worden gewijzigd of verwijderd.

Probleem is dat, wanneer de beveiliging ingeschakeld is, het ook niet mogelijk is om bv. midden in het document (in een niet beveiligd deel) een pagina of een sectie toe te voegen en deze bv in landscape te plaatsen ipv portrait.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Noteer welke secties vast moeten blijven en welke vrij te bewerken zijn.

Klik in het lint Ontwikkelaars op Bewerkingen beperken.

Plaats in het scherm (opzij) een vinkje bij "Alleen bewerkingen van dit type toestaan in het document".

Kies in het dropdown menu voor Formulieren invullen.

Er verschijnt een soort hyperlink met "Secties selecteren"; klik daar op.

Vink de secties aan, die vast moeten blijven staan (beveiligd moeten worden).

Klik op "Ja, afdwingen van beveiliging starten".

Geef evt. een wachtwoord op.

Controleer of het zo werkt.

David

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.