Ga naar inhoud

Windows XP geen draadloos internet, help?

marypoppins

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw dus sorry als ik iets verkeerd doe :)

Ik heb een desktop uit 2002 met XP en service pack 3, hierop probeer ik draadloos internet te krijgen via een Sitecom usb 300N X2. Op het programma van sitecom heb ik wel signaal en verbinding, alleen geeft deze ook een IP adres van 169.254..... (als ik het goed heb). Oftewel een foute ip.

De draadloze verbinding-icoontje van windows geeft 'geen verbinding' of 'slechte of geen verbinding'. Als ik dan een draadloos netwerk wil toevoegen dan geeft het aan dat er in de A:/ geen apparaat is gevonden.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen want ik heb al heel veel geprobeerd, via het internet en al een uur met KPN en Sitecom aan de telefoon gezeten.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik wordt er zo moe van!!

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de firewall al uit gezet. Ik snap niet wat je bedoelt met installeren, ik heb een xp en als ik op de rechtermuisknop klik zie ik geen optie installeren. Bij eigenschappen, internet-protocol (tcp/ip) staat alles al op automatisch ip-adres toewijzen en dns-serveradres. Bij 'een draadloos netwerk selecteren' word geen netwerk aangegeven. Als ik dan een netwerk wil installeren dan zegt de pc dat er in A:/ niets zit dus daar kom ik ook niet verder mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste afbeelding:

Kan je op annuleren klikken?

Want dat is niet nodig.

Op de tweede afbeelding krijgt je wel pakketten van de router doch heel weinig.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPDRACHTPROMPT:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: MARISKA

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-06-09-55-67

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Wireless Network USB Adapter 300N X2

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-F6-D2-80-73

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.199.55

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standaardgateway. . . . . . . . . :

Uitvoeren als adminstrator ging niet daar had ik een wachtwoord voor nodig en dat heb ik niet. In de opdrachtprompt kwam er geen tekst oid als ik op enter drukte, maar hoort zo neem ik aan. Ik heb de lan eruit gehaald tijdens de kopie, nu zit de lan er weer in zodat ik dit kan versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.