Ga naar inhoud

Externe Harde Schijf wordt niet meer herkend


llinho

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem. Mijn externe harde schijf wordt niet meer herkend door mijn Windows XP laptop. Het volgende is gebeurd:

Afgelopen nacht heb ik van mijn laptop naar de externe harde schijf een groot aantal bestanden verplaatst (in totaal zo'n 40GB), omdat dit erg lang zou duren ben ik gaan slapen. Vanochtend zag ik dat mijn laptop in "Hibernate" modus was gegaan, waardoor waarschijnlijk de gegevensoverdracht nog niet voltooid was. Sindsdien herkent mijn laptop de aanwezigheid van de externe harde schijf niet meer. De harde schijf geeft aan verbonden te zijn, de computer doet echter niks.

Wat kan ik doen, hopelijk zonder informatie te verliezen?

Alvast enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de usb poorten te resetten.

Koppel alle usb apparaten af behalve muis en toetsenbord.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Koppel nu de usb apparaten een voor een weer aan en controleer telkens of ze toegankelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.