Ga naar inhoud

Externe harde schijf


Djiz

Aanbevolen berichten

Het bestandssysteem van de F schijf staat op RAW.

Dit kan door windows niet gelezen worden en daarom kan je ook de schijf niet openen in de verkenner.

De Playstation en de mediaplayer kunnen wel met RAW overweg en daarom kan je daar de schijf nog wel gebruiken.

Heb je misschien een "ongelukje" gehad bij het verwijderen van de schijf of bij het bewerken van bestanden op de schijf?

een ongelukje kan van alles zijn, van een crash van de pc over het vastlopen van de verkenner bij het kopieren van bestanden van of naar de schijf tot het crashen van een toepassing waarmee je bestanden bewerkte op de schijf of een stroompanne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik idd vergeten te melden.

Ik heb de schijf idd een aantal keren niet goed afgesloten. Heel stom, mijn laptop afgesloten en daarmee dus ook mijn schijf. Dus niet eerst veilig verwijderen.

Via via werd ik geattendeerd op het programma:

Free EaseUS® Partition Master 9.1 Home Edition

Is dit misschien de oplossing voor mijn problem?

aangepast door Djiz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf idd een aantal keren niet goed afgesloten. Heel stom, mijn laptop afgesloten en daarmee dus ook mijn schijf. Dus niet eerst veilig verwijderen.
Als er dan net op dat moment nog bewerkingen op de schijf bezig zijn, kan het dus gebeuren dat de schijf onbruikbaar wordt.
Free EaseUS® Partition Master 9.1 Home Edition

Is dit misschien de oplossing voor mijn problem?

Misschien wel maar ik ken het programma enkel van naam en heb er geen ervaring mee.

Hou er in elk geval rekening mee dat alle gegevens op de schijf verloren gaan als je schijf formatteert of converteert naar NTFS.

Met Ubuntu zou je de gegevens kunnen redden want Ubuntu kan een RAW bestandssysteem lezen.

Volg de stappen 1 en 2 voor het downloaden en aanmaken van de Ubuntu Live cd .

Zorg dat je voldoende opslagcapaciteit hebt om al je gegevens van de "kapotte" schijf over te zetten.

Sluit beide schijven aan op de pc en start de pc op vanaf de Ubuntu cd volgens de instructies in stap 3.

Eens Ubuntu is opgestart, klik je aan de linkerkant van het scherm op het icoon met het huis om de Ubuntu-verkenner te openen. Normaal zie je nu de aangesloten schijven en kan je de gegevens overzetten.

Als de gegevens zijn overgezet, sluit je de pc af, verwijder je de cd en start opnieuw op in windows.

Controleer of alle gegevens op de nieuwe schijf correct zijn en dan kan je de oude schijf via schijfbeheer of met Easus Partition Manager converteren of formatteren naat NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Djiz,

Heb je de bestanden en je harde schijf kunnen redden?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.