Ga naar inhoud

4 van de 6 usb poorten werken niet op Packard Bell


Peppi

Aanbevolen berichten

heb ze allebei geïnstalleerd, ging vlot. computer herstart bij beide keren. maar helaas geen verandering. de achterste usb poorten geven wel aan dat er iets in zit maar herkennen niet wat. van voor geen probleem. Ik heb ook nog ff in de bios de usb 2.0 enabled en dan geeft hij zoals ervoor geen enkel teken van leven via de usb ingangen. als ik het terug disable dan werken terug enkel de voorsten.

miss ook nog interessant: als ik een usb stick in een achterste poort steek dan flikkert het lichtje wel heel de tijd maar de computer doet niets. soms zegt hij apparaat wordt niet herkent maar soms helemaal niks. lichtje blijft wel flikkeren. wanneer ik de dezelfde stick in een voorste poort steek dan blijft het lichtje continu branden en werkt hij prima. stroom is er dus wel maar geen goeie werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog wel eens wil doen als ik hardware problemen vermoed is een bootable versie van een Linux distributie laden (b.v. Mandriva One). De meer recente versies herkennen veel hardware. Als in de Linux omgeving alles werkt is het probleem waarschijnlijk te wijten aan de drivers. Als het onder Linux ook niet naar behoren werkt is de kans alleen maar groter dat het de hardware is.

Waarom Linux? Ik vindt dat een makkelijke manier om een van een USB stick of CD rom startend alternatief achter de hand te hebben. Is trouwens ook makkelijk om harde schijf problemen (zoals partitie problemen) aan te pakken voordat je Windows opnieuw installeert.

Enfin terug naar je probleem. Repareren of zelfs nader laten onderzoeken door een techneut is te duur. Ik zelf zou in zo'n geval proberen een goedkoop vervangend moederbord te scoren of een add-on kaart kopen met USB poorten. Vooropgesteld natuurlijk dat die poorten echt nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.