Ga naar inhoud

Voeding naar de haaien?


Kempvis

Aanbevolen berichten

Beste,

allereerst wil ik jullie bedanken met dit geweldige forum.(heb eerst wat zitten zoeken en snuffelen;-) maar niet echt een antwoord op m'n vraag gevonden)

Dus bij deze:

gisteren ging ik m'n pc ontdoen van de stofjes die hij had verzameld.

En eenmaal dat gedaan was wilde ie niet meer opstarten.

(M'n pc een HP pavilion w5180 draait 24/7.

Behalve gisteren en vandaag dan.)

het ledje van de voeding (een ATX... van Bestec) bleef ook voortdurend knipperen.

Had gisteren ook wel 3x alles nagekeken of alles nog wel op z'n plaats zat,

wat dus ook 3x zo was.

Deze morgen nog maar eens en had ik gelijk de voeding eruit gehaald en alle bedrading losgekoppeld.

Toen dat gedaan was heb ik de voeding opnieuw onder spanning gebracht en...

de led bleef branden.

Dus dacht ik dat de voeding in orde was en had hem toen ook opnieuw geplaatst zonder de bedrading opnieuw aan te sluiten.

(door hier op het forum en op het net wat te zitten lezen denk ik er wel een beetje anders over)

Heb daarna stap voor stap alles opnieuw aangekoppeld, dit terwijl de voeding al onder spanning stond.

De led blijf nu constant op groen, de pc kon ik starten. maar als ik hem wilde uitzetten starte ie ook gelijk opnieuw op.

Toen ik de voedingskabel naar de voeding opnieuw eruit trok en opnieuw instak flikkerde de led van de voeding opnieuw.

Dus nu draait de pc omdat ik de 20-pins stekker heb losgekoppeld, de voeding onder spanning heb gebracht om vervolgens de 20-pinsstekker opnieuw te pluggen.

Is nu m'n voeding stuk of ligt het probleem toch elders?

Mvg,

Kempvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc schakelt niet automatisch op na het softwarematig uitschakelen.

Wellicht was ik gisteren een tikkeltje te snel en was de pc nog niet helemaal opgestart toen ik hem via de aan/uit weer opnieuw wilde uitschakelen.

Maar is de voeding nu stuk of ligt het probleem elders?

mvg,

Kempvis

aangepast door Kempvis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eens of er aan de achterzijde bij de voeding een keuze schakelaar zit om te switchen tussen 110V en 230V of deze nog juist staat.

Haal eens alle stekkers los van alle onderdelen die je voeding van stroom voorziet, zowel de stekkers op je moederbord, harde schijven cd/dvd stations gewoon alles los koppelen zodat geen enkele stekker ergens op aangesloten is.

Steek de stroomkabel dan eens in de voeding, knippert het ledje nu nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Dasle,

dit heb ik al gedaan en blijft de led branden.

Als ik dan de voeding onder spanning laat staan en de 20-pinstekker opnieuw op het moederbord aansluit blijft de led ook branden.

Maar als de voeding volledig ontladen is en ik steek dan de stekker opnieuw in het stopcontact dan begint de led gelijk te flikkeren en krijg ik de pc niet meer opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.