Ga naar inhoud

twijfel tussen 2 asus laptops

vdl.jasper

Aanbevolen berichten

Dag allen,

momenteel heb ik reeds 3.5jaar een dell latitude E6500. Heel tevreden over, fantastische accuduur, nooit iets mis mee geweest,..

Maar nu begint hij toch wat te traag te worden wanneer ik hem hevig belast. Dit vooral in functie van m'n architectuurstudies (adobe cs5, autocad, 3dsmax,...). Voor het degelijke renderwerk doet hij het al lang heel zwakjes.

Bij m'n zoektocht naar een nieuwe laptop denk ik aan 2 aanbiedingen die via ku leuven worden aangeboden.

sowieso ga ik terug voor een 15" scherm vanwege gewicht, accuduur etc. (heb thuis een 24" scherm)

de 2 laptops:

Nvidia Geforce GT540 1GB) €700

Nvidia Geforce GT555 2GB) €880

ProjectloginCheck (hier vind je alle specs)

Het schijnbaar enige verschil zit hem in de videokaart. zijn de prestatieverschillen zo gigantisch om dat prijsverschil van €180 te verantwoorden? Ik ben geneigd om voor de goedkopere te gaan, het denkvermogen zal toch wel door de Intel i7-2630 CPU geleverd worden? Ik ben niet echt een gamer dus daar moet je niet naar kijken ;)

Dank, Jasper

---------- Post toegevoegd om 23:52 ---------- Vorige post was om 23:40 ----------

uiteraard zijn ook andere suggesties buiten bovenstaande laptops welkom. Maar ze lijken mij toch wel interessant, betaalbaar en met een mooie 2 jaar aan-huis-garantie als bonus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient het zo te bekijken.

De duurder laptop heeft inderdaad een betere videokaart en dat is een pluspunt op zich.

Maar de duurder laptop heeft ook een sneller en grotere harddisk.

Nu is het wel zo dat bij de goedkoper laptop een trage harddisk is maar daar tegenover kan je langer zonder stroomkabel werken. Daarbij hebben beiden laptop een 6 Cell batterij.

Maar omdat je adobe cs5, autocad gebruik zou ik voor de duurder laptop kiezen.

Want dat zijn programma die zowel processor (berekenen) en videokaart (renderen) gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel een GT540 een prima videokaart is (heb er zelf eentje in m'n laptop), presteert de kaart in de duurdere laptop uiteraard wat beter voor jouw doeleinden.

De CPU's in beide toestellen zijn identiek. Echter is de snellere harde schijf in de duurdere een groot pluspunt. Voor een prijsverschil van 180 euro heb je dus toch wat betere prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hallo vdl.jasper,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.