Ga naar inhoud

Microsoft.NET Framework - verschillende versies

Englishman

Aanbevolen berichten

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Test het geheugen eens via de handleiding in bovenstaande link.
Dankjewel! Ik hou deze tip zeker achter de hand. Gisteravond heb ik nog eens een foutcontrole op de harde schijf laten uitvoeren, en toen herstelde de pc toch een paar zaken. Dus misschien is er zo ook weer een stap in de goede richting gezet.

Bovenstaande is nog niet uitgevoerd.

Heb je recent een herinstallatie gedaan, zijn toen alle noodzakelijke drivers geïnstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande is nog niet uitgevoerd.

Heb je recent een herinstallatie gedaan, zijn toen alle noodzakelijke drivers geïnstalleerd?

Herinstallatie is niet gebeurd.

De test heb ik nog niet kunnen uitvoeren omdat hij veel te lang duurt en ik hem 's nachts niet durf laten draaien. Misschien dat ik dat binnenkort wel eens zal moeten doen, maar hopelijk niet :dong:

Bestaat er nergens een of andere site om écht de oorzaak te weten van die stopcodes? Want anders zijn die toch ook niet nuttig :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit even uitgevoerd en dit waren de eerste 5 (er stonden er nog 3 in):

23/03/2012 19:12:35 DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL 0x100000c5 0x00000004 0x00000002 0x00000001 0x8054bc34 ntoskrnl.exe

22/03/2012 10:16:28 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0x804e8630 0xa0df8b9c 0x00000000 ntoskrnl.exe

21/03/2012 19:37:12 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x100000d1 0x00000000 0x00000002 0x00000001 0xf88fd9f7 PartMgr.sys

21/03/2012 19:30:13 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0x80566877 0xa156096c 0x00000000 ntoskrnl.exe

21/03/2012 19:20:19 NTFS_FILE_SYSTEM 0x00000024 0x001902fe 0xa17d31d8 0xa17d2ed4 0xf836f9eb Ntfs.sys

aangepast door Englishman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: ter aanvulling, vandaag weer twee keer een blauw scherm:

24/03/2012 20:31:39 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0xbf8046bb 0xa18046b8 0x00000000 win32k.sys

24/03/2012 10:10:25 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0x8057106c 0xa19149dc 0x00000000 BHDrvx86.sys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch geen gebruik gemaakt van zulke software?

Verder blijf ik herhalen dat een geheugen test zeker uitgevoerd mag.

Kijk ook eens in apparaatbeheer of je er gele driehoekjes tegen komt.

Voer ook de 2 onderstaande zaken uit:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja' date=' sluit alle openstaande programma's en [b']herstart de pc[/b].

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

------------------------------------------------------------------------------------------

Ga naar start -alleprogramma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kiesvoor uitvoeren alsadministratorom hetopdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en drukenter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodigvervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie dc/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kanom gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar eenCBS logbestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Die Repair-dingen heb ik niets laten uitvoeren omdat het niet veilig was. Ik zal de acties die je vermeldt uitvoeren. Wel even een vraag over dat tweede: kan het kwaad als ik geen windows installatie cd/dvd bij de hand heb? Want ik zou niet graag de boel plots zien blokkeren...

Vanmorgen kreeg ik trouwens het volgende te zien:

Een probleem met uw your video device driver oplossen

U krijgt deze fout wanneer een hardwareonderdeel in uw computer ervoor zorgt dat Windows onverwachts afsluit en opnieuw opstart. Dit is een ernstig probleem, dat meestal wordt aangeduid als een "stop-fout" of "blauw scherm".

U kunt het probleem op twee manieren proberen op te lossen. Als de eerste manier niet werkt, probeert u de tweede.

right.gifHet recentste stuurprogramma voor uw videokaart installeren

right.gifVerlaag handmatig de hardwareversnelling voor uw videoadapter.

right.gifWat is een stuurprogramma?

Technische informatie Foutbericht: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

aangepast door Englishman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je blijft de mogelijke oplossingen naast je neer leggen en enkel de veelvuldige foutmeldingen door geven.

Heb je de schijfcontrole al uitgevoerd?

Onderstaande werd ook reeds gevraagd, er kwam geen antwoord op:

Kijk ook eens in apparaatbeheer of je er gele driehoekjes tegen komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je blijft de mogelijke oplossingen naast je neer leggen en enkel de veelvuldige foutmeldingen door geven.

Heb je de schijfcontrole al uitgevoerd?

Onderstaande werd ook reeds gevraagd, er kwam geen antwoord op:

Ik blijf helemaal niks "naast me neerleggen"... Maar je moet me wel de tijd geven om die checks te doen hé... De computer heeft niet aangelegen sinds gisteravond. Vanmorgen kreeg ik die melding, eerst heb ik die gepost (het verstandigste om alles te melden lijkt me?) en toen ben ik meteen gestart met de schijfcontrole. Die is nu net afgerond ("geen fouten op het volume").

Bij apparaatbeheer staat geen enkel geel driehoekje.

Het tweede dat je voorstelde, heb ik nog niet gedaan omdat er nog geen antwoord is op de vraag: "Kan het kwaad als ik geen windows installatie cd/dvd bij de hand heb? Want ik zou niet graag de boel plots zien blokkeren..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.