Ga naar inhoud

Microsoft.NET Framework - verschillende versies

Englishman

Aanbevolen berichten

U gebruikt Windows XP. Deze heeft (bij mijn weten) geen ingebouwd RAM-testprogramma. Windows Vista en Windows 7 wel.

Volg de stappen in onderstaande link en begin uit te voeren vanaf "How to download the Windows Memory Diagnostic Tool". en "How to use the Windows Memory Diagnostic Tool".

How to check my RAM for errors? - Dealing With Windows (klik erop)

Bron: dealingwithwindows.com

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de stappen uitgevoerd zoals vermeld, maar bij opstarten opent Windows Memory Diagnostic Tool niet. Ik krijg een zwart scherm met allerlei gegevens en cijfers en met onderaan "Boot from CD _". Na enkele seconden komt daar nog eens "Boot from CD_" onder en dan start de pc gewoon verder op zoals normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ging alles eerst normaal, maar toen ik 25 minuten na opstarten de pc net wou gaan afsluiten, startte hij plots weer vanzelf herop. Opnieuw kreeg ik de melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout en na verzenden van het foutenrapport kreeg ik het volgende:

[h=2]Een probleem met uw antivirus software oplossen[/h] Vanwege een probleem met uw antivirus software is de computer plotseling automatisch uitgeschakeld ter bescherming tegen mogelijke beschadiging of verlies van gegevens.

Ga als volgt te werk om te proberen het probleem op te lossen. Iedere stap kan uw probleem mogelijk oplossen. Als het probleem met een stap niet wordt verholpen, gaat u naar de volgende stap.

1. right.gifUw antivirussoftware bijwerken

2. right.gifControleren of er meerdere antivirusprogramma''s worden uitgevoerd op uw computer

3. right.gifContact opnemen met de leverancier van de antivirussoftware

M'n antivirussoftware (Norton) werkt probleemloos en ik ontdek niet meteen andere antivirusprogramma's die mekaar zouden kunnen tegenwerken. Heeft er nog iemand ideeën wat nu precies het probleem zou kunnen zijn? Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk in Configuratiescherm/Software of er meerdere anti-virus programma's zijn geinstalleerd.

Hebt u in het verleden verschillende anti-virus programma's op je pc gezet? Mogelijk zijn hier nog 'resten' van aanwezig (ook al zie je die niet in Configuratiescherm/Software). Beantwoord deze 2 vragen.

Je kan het register en overbodige bestanden opkuisen met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Er was blijkbaar iets misgegaan bij het branden op cd. Dat heb ik even opnieuw gedaan en nu is het gelukt. Windows Memory Diagnostic heeft meer dan een half uur gedraaid (10 passes) maar er werd niks gevonden ("No errors have been found").

Voer zeker alle tips uit bericht 16 van Kurtt uit.

Maar je geheugen testen kan je zeker ook eens volgens deze methode.(klik erop)

En dus veel langer laten testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor: op internet vond ik een programma terug met de naam "Free Window Registry Repair". Hier werd het (nog) niet aanbevolen maar op internet las ik veel goeie commentaar. Toen ik dat even liet scannen vond het een paar duizend errors terug. Ik heb echter nog niks laten fixen want wou eerst hier even vragen of dit wel betrouwbaar is? Als het volgens jullie niet betrouwbaar is, gooi ik het terug van de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor: op internet vond ik een programma terug met de naam "Free Window Registry Repair". Hier werd het (nog) niet aanbevolen maar op internet las ik veel goeie commentaar. Toen ik dat even liet scannen vond het een paar duizend errors terug. Ik heb echter nog niks laten fixen want wou eerst hier even vragen of dit wel betrouwbaar is? Als het volgens jullie niet betrouwbaar is, gooi ik het terug van de pc.

CCleaner is de enige betrouwbare. Bij mijn pc vindt Free Windows Registry Repair ook duizend fouten. In vergelijking met de scan van CCleaner is dus onlogisch, omdat CCleaner zeer goed is en bijna wekelijks wordt bijgewerkt. Ik vertrouw Windows Registry Repair absoluut niet, mogelijk werpt die sleutels weg die niet weg mogen. Ik merk net dat het programma Free Windows Registry Repair ook bepaalde bestaande file extensions wegwerpt op mijn pc (zoals .cda, ...), dus ik ga de fouten zeker niet laten repareren.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.