Ga naar inhoud

Microsoft 4GB patch voor Vista 32 bit

Eggy

Aanbevolen berichten

In augustus 2007 kocht ik mij, na vele jaren, een nieuwe PC die op zijn beurt nog even mee moet gaan. Ik kocht alle onderdelen aan in Duitsland en stak de PC in elkaar met hulp van een collega. Ik kocht voor deze PC ook een dure versie Vista Ultimate 32 bit. Aanvankelijk stak er 2 GB ram geheugen in mijn PC maar die breidde ik kort erna uit naar 4 GB (ondanks het feit dat Vista 32 bit maar 3 GB herkent).

Heel braaf voerde ik alle updates van Microsoft Vista uit.

Begin januari 2008 mijn eerste crash en in de loop van de volgende twee weken weer twee crashes. Na de laatste crash startte mijn PC helemaal niet meer op. Met een collega en diens PC dan maar alles één voor één getest, videokaart, geheugen, drives enz... Alles bleek te werken. De enige redelijke optie was dat mijn moederbord ergens de geest had gegeven of dat wij een fout hadden gemaakt bij het in elkaar steken van de PC. Met mijn collega nog even op verschillende forums gaan zoeken naar een oplossing zonder resultaat.

Gezien ik alle onderdelen van mijn PC in Duitsland bij Snogard had gekocht en de stukken nog onder garantie waren vertrok ik met mijn PC naar Keulen. Aan de reparatiebalie deed ik mijn uitleg.

De man aan de balie deed mij toen een hele uitleg die ik in het kort samenvat:

eerst is Microsoft helemaal niet heiligmakend (maar dat wisten wij al).

Hij kon het niet specifiëren maar door mijn updates te doen was er een conflict onstaan doordat Vista mijn 4 GB ram geheugen niet meer herkende. Aan mijn moederbord mankeerde er hoegenaamd niets (de man heeft mijn PC niet eens bekeken).

Ik moest dus als volgt te werk gaan :2GB ram geheugen van de 4GB uit mijn PC halen, de PC opstarten (en het lukte echt ook nog) en dan naar de site van Microsoft surfen op zoek naar de '4GB patch'. Die heb ik dus gedownload en geïnstalleerd en ge-reboot. Hierna heb ik mijn 2GB ram terug in de PC aangebracht.

Nu bleek mijn PC terug normaal te werken. Let wel, de 32 bit versie van Vista zal nog maar 3 GB herkennen.

Dus volgens de deskundige van Snogard ontstaat er een probleem tussen de updates van Microsoft Vista (i.v.m. SP1) en 4 GB ramgeheugen.

Ik meld dit probleem omdat misschien nog andere PCgebruikers gekonfronteerd werden of zullen worden met dit probleem.

Hier de link naar de 4GB patch : Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A"

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.