Ga naar inhoud

media speler in netwerk aankoop advies : lacie, emtec, eminent, asus, ...

janvw1300

Aanbevolen berichten

hallo,

graag zou ik enkele reacties ontvangen ivm een mediaplayer zoals asus o play (andere toestellen mogen voorgesteld worden), mijn bedoeling is om dit toestel naast bij mijn tv te plaatsen en in het thuis-netwerk aan te sluiten om de films die ik bezit hier op te slaan (hoe doe je dat) en te kunnen bekijken op eventueel een andere computer of scherm met netwerk aansluiting (slaapkamer) elke kamer is uitgerust met een netwerk kabel

wat zijn de specificaties waar ik moet op letten bij aankoop van een toestel

alvast bedankt voor de reacties

groetjes

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de speler in een netwerk wil gebruiken kan je natuurlijk ook media delen in het netwerk en heb je niet speciaal een mediaspeler nodig met opslag, let wel dat hiervoor de pc met de mediabestanden op moet opstaan. Een andere optie is een NAS(network attached storage device) wat ook als hard disk kan fungeren. Indien je toch een mediaspeler met opslag wil kopen is er normaal software bij deze speler om makkelijk via het netwerk data hierop te kopieren.

Wat bedreft waarop te letten is het vooral de ondersteunde formaten, of je full HD wil afspelen en dergelijke. Ikzelf heb een EVA Netgear 9100 waar ik zeer tevreden van ben. Naar wat ik hoor van andere personen is dat de popcorn hour reeks zeer interessant , alsook de mede8er. De formaten waarover ik sprak zijn bijvoorbeeld divx, xvid, mkv, h.264, en dergelijke. De meeste Spelers ondersteunen de meest voorkomende formaten wel.

Voor zover ik weet is het wel steeds noodzakelijk om de speler bij een scherm te zetten. Om media van de speler op een andere pc te zien is het mogelijk via het netwerk te gaan maar bij een standalone scherm zal dit geen optie zijn vrees ik, toch niet zonder AV-distributiesysteem.

Ik hoop dat dit een beetje helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.