Ga naar inhoud

geblokkeerd bestand verwijderen van externe harde schijf

7exe

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb een externe harde schijf die een bestand heeft dat maar niet wil verwijderen.

Het bestand is er zelf opgekomen toen ik die aansloot op een andere computer, maar pas zichtbaar werd toen ik de harde schijf terug aan mijn computer aansloot.

Het bestand wil niet verwijderen omdat ik door SYSTEEM niet gemachtigd ben.

naam bestandsmap: "466b33e48feb0e9a23f09fcf4f701c" (er staat een slotje bij het icoon)

Kan iemand me helpen, alvast bedankt

Groetjes Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het met Lockhunter.

Hier volgt een beschrijving die je best leest zodat je weet wat je moet doen:

http://www.pc-helpforum.be/f303/lockhunter-gebruik-zijnde-bestanden-verwijderen-28059/ (klik erop!)

Als de map dan nog niet weggaat, probeer je het programma Lockhunter uit in veilige modus

(herhaaldelijk op F8 drukken tijdens opstarten van de pc)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

unlocker doet niets op mijn computer, het installeert goed, maar verder niets :(

ik heb geprobeerd met taakbeheer, maar als ik explorer.exe beëindig, gaat ook verkenner weg, ik behoud enkel taakbeheer, wmp en internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

unlocker doet niets op mijn computer, het installeert goed, maar verder niets :(

Als je rechtsklikt op die map die je niet verwijderd krijgt, krijg je dan geen optie Unlocker in dat menu?

Waar staat de map die je wenst te verwijderen?

bv. f:\466b33e48feb0e9a23f09fcf4f701c.

Staat die map direct in de hoofdmap of in nog een andere map? Geef eens de exacte locatie op je schijf door van die map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg geen optie als ik rechtsklik, ik heb het meerdere malen geprobeerd (heb andere programma's die ook zo werken).

de map staat op mijn externe harde schijf --> H:\466b33e48feb0e9a23f09fcf4f701c

deze staat direct als eerste map als ik de harde schijf open. (bij de eerste lijst mappen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- schrijf de mapnaam op een papiertje (niet op de computer, maar gewoon op een blad papier schrijven) :

H:\466b33e48feb0e9a23f09fcf4f701c

- drukt op ctrl-alt-del. Kies Taakbeheer starten.

- klik op het tabje Processen. Klik in die lijst op explorer.exe en kies onder rechts voor "Proces beëindigen".

- de taakbalk verdwijnt. Klik bovenaan op Bestand/Nieuwe taak (Uitvoeren...) en typ cmd en druk op enter

- normaal staat er nu c:\windows\system32>

- typ daarachter cd/ (dit wil zeggen "ga rechtstreeks naar de root") en druk op enter

- typ nu H: (dit is de driveletter van je externe harde schijf)

- nu verschijnt er H:\>

- typ nu rd /s 466b33e48feb0e9a23f09fcf4f701c (rd staat voor "remover directory" en /s wist de map)

- als het nu goed is, is de map verwijderd

- als je terug de taakbalk wil, doe dan gewoon terug ctrl-alt-del, "taakbeheer starten", menu Bestand/Nieuwe taak (Uitvoeren...) en typ daar explorer.exe

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Beste Kurtt

Sorry voor de late reactie, maar je laatste methode in bericht 8 heeft helaas niet geholpen.

maar, ik heb de hoop niet laten zakken en heb uiteindelijk na lang zoeken een oplossing gevonden die voor mij geholpen heeft:

1. Klik met de rechter muisknop op de harde schijf waarin het geblokkeerde bestand zich bevind

2. Klik op tabblad 'Beveiliging'

3. Klik op 'Geavanceerd'

4. Klik op tabblad 'Controlebeleid'

5. Klik op 'Bewerken'

6. Klik dan 'Alle bestaande overneembare ... van dit object vervangen' aan (onderaan het venster)

7. Klik op 'toepassen'

8. probeer het bestand al eens te verwijderen, lukt dit niet, sluit de harde schijf af en probeer het opnieuw te verwijderen

Zo is het bij mij uiteindelijk gelukt om het geblokkeerde bestand te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.