Ga naar inhoud

Laptop kan niet draadloos op internet.

kenami

Aanbevolen berichten

Laptop kan nietdraadloos op internet.

De laptop ACER ASPIRE 7715Windos7 van mijn vrienden kan niet draadloos op internet.

Met een rechtstreekse draadverbinding gaat het wel. De router is een D-link DWL-G700AP.

Met mij eigen mijn laptop ook WINDOXS 7 of smartfone kan ik zonder problemen op die routen en op internet.

Met die ACER ASPIRE 7715 kan ik bij mij thuis wel draadloos internetten. Wij hebben alle twee TELENET.

Mijn vrienden hun router werk ook zonder problemen bij mij thuis.

Dus die ACER ASPIRE 7715 werkoveral zonder problemen, behalve op het thuis adres. Voorlopig werken mij vrinden met een UTPkabel.

Elke anderelaptop werkt daar ook zonder problemen.

Weet iemand daareen oplossing voor. Kenami

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum en klik op adapterinstelling wijzigen.

Dubbelklik op draadloos en dan eigenschappen.

Klik op Eigenschappen van draadloos en dan tab beveiliging.

Stel dat in zoals afbeelding en dan op OK klikken en herstart de laptop.

Daarna verbinding maken met D-link en dan opnieuwnetwerksleutel ingeven.

post-6829-1417704794,7777_thumb.jpg

Als het dan nog niet werkt dan best in de instelling van de firewall eens kijken of de netwerk niet wordt geblokkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je wat meer informatie geven over het netwerk bij je vriendin ? Welk telenet modem heeft ze ? Je vindt een lijstje hier (klikken). Zijn er nog andere boxen aangesloten ?

Een DWL-G700AP is geen router maar een draadloos toegangs punt.

Kan je op haar PC terwijl hij met een kabel verbonden is het volgende eens doen ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Promind

Ik heb dat logje bij mij thuis gemaakt op mijn instalatie. Op mijn draadloos netwerk , zoals je ziet die laptop werkt draadloos. Die modem daar moet ik morgen gaan kijken, maar ik vermoed dat het een

SURFboard SB5101E EuroDocsis of MotorolaSBV5121E EMTA morgen weet ik dat zeker.

Bedankt op voorhand kenami

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis een stukje in de laatste opstelling ...

Het Motorola modem heeft één netwerkpoort, waar je nu een kabel verbinding naar de laptop op hebt zitten.

Om draadloos te werken moet je het D-Link DWL-G700AP kunnen aansluiten op het modem.

Je zegt dat je met andere laptops op deze locatie wel draadloos kan werken, hoe doe je dat dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je met andere laptops op deze locatie wel draadloos kan werken, hoe doe je dat dan ? gewoon inloggen en dat gaat zonder problemen

Ik mis een stukje in de laatste opstelling Wat bedoelt U

aangepast door kenami
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met verschillende PC's tegelijk via één modem op het internet wil heb je afhankelijk van de situatie een switch of een router nodig

Je hebt maar één poort op je modem, dus als je draadloos wil werken sluit je de DWL-G700AP op het modem aan. Gewoonlijk kan je dan maximum met één PC verbinding maken. Is dat wat je probeert te doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Demotorola surfboard modem heeft inderdaad maar 1 poort, die is verbonden met een swicht. dan gaat die swicht naar dedigicorder en ook naar DWL-G700AP.

Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Dit werkt ook zonder problemen voor elke laptop of smartfone, behalve voor de laptop ACER ASspire 7715. Alles werkte tot verleden week.

Dit probleem heeft Telenet nog maar een paar keer meegemaakt. Ik denk dat telenet, mijn vrienden een duurder abonnement willen aansmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je twee draadloze verbindingen tegelijk te maken ?

Soms geeft dat problemen bij oudere modems ... . Je kan eens proberen twee bekabelde verbindingen tegelijk te doen, zo kan je uitvinden of dat het probleem is.

Telenet lost dit soort problemen indien in je abonnement inbegrepen (en dat is zo gewoonlijk) gratis op indien je kan aantonen dat het probleem bij hen ligt, anders kost het je minstens 75 € als ze iemand sturen, dus best eerst zeker zijn van de oorzaak !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.