Ga naar inhoud

Volledig testen van pc. Ook individuele compeneten. Hoe?


Gast kikie

Aanbevolen berichten

Volledig testen van pc. Ook individuele compeneten. Hoe?

HD tune Pro (trail versie) heb ik gisteren gedownload en onder windows gestart. Is de test onder windows juist of moet HD tune Pro via cd gebooted worden om een juist resultaat te krijgen?

Hoe kan ik het moederbord testen (progamma)?

Hoek kan ik de processor testen (programma)?

Geheugen heb ik waarschijnlijk juist getest door onder dos memtest 86+ te laten lopen voor 1 uur en drie kwartier. Het programma gaf geen errors aan.

Merci.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk je problemen met je pc,zo ja welke?

HD Tune kun je volgens mij enkel gebruiken onder windows en ja die test is betrouwbaar.

Voor de cpu zou je eventueel Prime95 kunnen gebruiken maar let wel dat deze de temperaturen extreem kan laten oplopen en dat dus een goede koeling echt wel geen overbodige luxe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor Prime95.

Pc loopt regelmatig vast, ook vlak na een herinstallatie. Programma's reageren niet meer en blokkeren enz... .

Ik heb deze pc van deze voormiddag terug. Hij is van maandag in de winkel geweest (winkel was donderdag en vrijdag gesloten wegen een beurs in Duitsland geloof ik). De technieker heeft wel die 2 dagen verder gewerkt zonder de winkel open te doen.

Volgens hem is het moederbord kapot. Wat juist weet ik niet want die technieker was vandaag niet aanwezig.

Tot 2x toe is er op iets meer dan één week een spelbesturing stuk gegaan. Telkens gloednieuw. Nu heb ik, gelukkig, een derde apparaat gekregen maar nog niet aangesloten. Ik sluit dit nieuw ding niet meer aan want het is voor 99% zeker dat de vorige twee toestellen (telkens dezelfde) dank zij het moederbord stuk gingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.