Ga naar inhoud

Zoals velen, een nieuwe game pc.

Gast kikie

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Race games en algemeen gerbruik. Office en internet.
  2. Wat is mijn budget ? - Niet meer dan €850. En dat vind ik al veel.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling. Harde schijf, grafische kaart en voeding van deze pc bouw ik over. Harde schijf is een Samsung Spinpoint F3. Voeding is een Corsair 1000HX modulair en de grafische kaart heb ik gekregen en is een 8800 GTS. Heel misschien kan ik deze processor, een Amd phenom II X4 965 black edition zou ik eventueel kunnen gebruiken mocht ik deze pc niet kunnen verkopen. Mijn voorkeur gaat naar een Intel i5 of i7. Heel waarschijnlijk is de i5 voor mij voldoenden (gezien mijn budget).
  4. Ga ik overklokken ? -Neen, nooit.
  5. Ga ik later upgraden ? - Enkel grafische kaart en misschien RAM
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Snel bord geschikt om deftig te gamen maar moet geen top game pc zijn. USB 3.0 is een must. Geen firewire nodig en andere nieuwe functies en gadgets zijn voor mij totaal overbodig. SLI ga ik nooit gebruiken.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Neen.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ik heb nog altijd windows XP 32-bit. Als het windows 7 wordt, de goedkoopste windows 7 die nodig is om te kunnen gamen en algemeen gebruik (office, internet en mails lezen).
  9. Ga ik zelf installeren ? - Zelf installeren.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen speciale case. Moederbord van Asus staat me het meeste aan. Absoluut geen gigabyte (100% uitgelsoten).
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Neen
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Geen specifiek wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor u heb ik deze samenstelling gedaan

Opgelet: er zit SSD bij maar dan kom ik wel 25 euro over uw budget maar je kan SSD wel laten vallen.

Behuizing: Antec Six Hundred v2

Deze goede ariflow behuizing kan je eventueel later nog 3 fans koeler aansluiten.

Heeft bovenaan 3 x 2.0 usb poorten + audio

Voeding:

Hebt je al.

Moederbord

Ik heb niet gekozen voor Asus maar wel voor Asrock Z68 pro3 Gen3

Met deze moederbord kan je later de nieuwste videokaart van de type 16 x 3.0 die op dit moment heel duur is plaatsen.

Asrock is een dochter van Asus maar werkt volledig afhankelijk en zich zeer verdienstelijk gesteld op gebied van moederborden.

Achteraan vindt je ook usb 3.0 wat een pluspunt is in deze tijd.

Processor

Als processor heb ik i5 - 2500 genomen daar u toch niet overklok.

Processor-koeler

Deze fanatische koeler Arctic Freezer 13 heeft een garantie van maar liefst 6 jaar wat heel veel is.

Geheugen

Deze 8 GB Kingston HyperX is meer dan voldoende voor u eisen.

Harddisk

Harddisk hebt je al.

SSD

OCZ Agility 3 is van 60 Gb en dat zou ideaal zijn om uw PC vlugger te doen starten.

Je kan de SSD laten vallen als de prijs voor u te hoog is.

Videokaart

Deze zeer snelle videokaart XfX RADEON HD6950 XXX met maar liefst 2 Gb - 5DDR geheugen zal de laatste games perfect aankunnen.

Verder heb ik Windows 7 - 64 bits prenium gekozen.

Montage is inbegrepen in de prijs doch je kan vragen om alle onderdelen te monteren zodat je achteraf de voeding, hardisk kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie is veranderd. Het moederbord van deze pc blijkt stuk te zijn. Het is dus, qua budget, het beste dat ik alle hardware van deze pc gebruik en enkel een nieuw moederbord en RAM aanschaf.

Daarom mijn vraag of USB 3 een echte must is. Er zijn twee moederborden van Asus die een AMD3 socket hebben die me interesseren. Een AMD en een nvidia nforce bord. Enkel het AMD bord heeft USB 3.

Is een PCI-e kaart met USB3 even goed als USB3 standaard op het moederbord aanwezig?

Welk is beter:

ASUS - Moederborden- ASUS M4A89GTD PRO/USB3

of

ASUS - Moederborden- ASUS M4N98TD EVO

Link naar reactie
Delen op andere sites

ASUS - Moederborden- ASUS M4A89GTD PRO/USB3

Heeft het voordeel dat je USB 3.0 hebt en je kan ook de nieuwste processor inzetten.

ASUS - Moederborden- ASUS M4N98TD EVO

Nadeel is wel dat je geen usb 3.0 hebt maar dat kan je inderdaad oplossen met pci usb 3.0 poorten.

Het is tegenwoordig echt een must dat je usb 3.0 heb want tegenwoordig zijn veel toestellen met usb 3.0. Sommige zijn wel compatibel met 2.0 maar niet altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.