Ga naar inhoud

Windows 7 en Windows XP koppelen aan elkaar zodat schijfen benaderbaar zijn.

meijer0

Aanbevolen berichten

Ik wil via mijn laptop (windows 7 verbonden via wifi) mijn 2e laptop (windows XP prof sp3) bedienen en bestanden overzetten welke via een kabel met mijn router is verbonden.

Aan mijn win XP laptop hangt een externe HDD waar bestanden op heb staan (de laptop+externe HDD liggen onderin mijn kast)

Ik heb vanalles ge brobeerd, ik kan van win 7 naar XP pingen en omgekeerd maar Remote desktop wil niet connecten.

Foutmeding, er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, blabla, vanwege deze redenen:

1 externe toegang tot de server is niet ingeschakeld

2. de externe computer staat niet aan

3. de externe computer is niet in het netwerk beschikbaar

Ik heb op beide laptops het vinkje hulp op afstand aan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik heb ondertussen de XP machine opnieuw geïnstalleerd omdat Windows enkele delen dubbel/niet aanwezig waren omdat windows XP als duoboot geïnstalleerd was echter waren beide installatie`s in het verleden niet 100% afgerond ivm problemen met de installatie.

Ik heb een complete format C:\ gedaan waarna alle ellende weg was en zonder problemen een legale versie erover geïnstalleerd.

Ik heb de bestandsdeling (voor zover ik weet) juist ingesteld echter werkt het NOG niet, Nu kwam ik het volgende tegen: ik kan wel vanaf de windows 7 machine de XP machine pingen, echter andersom krijg ik time out meldingen, beide machine`s hebben met de zelfde wlan verbinding.

Plaagt een firewall mij???

aangepast door meijer0
extra info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het probleem mogelijk te verhelpen wil ik u vragen de volgende stappen uit te voeren.

1. Configureer uw router zo dat de PC's elkaar mogen zien (zie handleiding router)
  2. Schakel tijdelijk de firewalls op beide computers uit of voeg de IP-Adressen van beide computers toe aan de firewalls.
  3. Op de XP computer moet u bestands en printerdeling ingeschakeld zijn en er moeten mappen gedeeld zijn, voor instructies zie Eenvoudig delen van bestanden uitschakelen en machtigingen voor een gedeelde map instellen in Windows XP
  4. Wanneer u de IP-Adressen heeft van beide computers moet u controleren of u deze computer kunt "pingen" wanneer dit namelijk niet lukt is uw router niet goed ingesteld.

• Klik op Start
  • Ga naar “zoekopdracht starten” (voor 7) in XP heet dit uitvoeren
  • Vul in de zoekopdracht starten/uitvoeren balk CMD in.
  • U ziet bovenin een icoon met de naam CMD naar voren komen klik hier met de rechtermuisknop op en kies uitvoeren als administrator. (voor Vista)
  • Druk op ENTER bij XP
  • Er opent zich een zwart venster met witte text
  • U mag het onderstaande commando typen in het CMD venster en daarna op enter te drukken. (192.168.0.1 is een voorbeeld IP-Adres vul hier het IP-Adres in van de computer waarmee u verbinding wilt maken)

PING 192.168.0.1

• Wanneer u geen antwoord/response krijgt op dit ip-adres of het adres word niet gevonden is uw firewall of router niet goed geconfigureerd.
  • Wanneer u wel een reactie krijgt op dit IP-Adres is het netwerk prima en mag u verder gaan met onderstaande stappen om uw Windows 7 machine compatibel te maken met een Windows XP netwerk.

Ga naar Start en kies Configuratiescherm.

Ga nu naar Netwerk en Internet

Vervolgens gaat u naar Netwerkcentrum.

In het Netwerkcentrum klikt u in de linkerkolom op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.

In het volgende venster kiest u voor het type netwerk dat u op deze computer heeft ingesteld (normaal gezien thuis of werk)

in deze lijst zorg u dat Netwerkdetectie staat ingeschakeld(standaard) en kies voor delen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken.

Herstart nu uw Windows 7 computer en probeer nogmaals verbinding te maken met de XP computer en vise versa.

p.s Het is aan te raden om op beide computers een wachtwoord in te stellen wanneer de computer bij verbinden om een wachtwoord en gebruikersnaam vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond het eea. geprobeerd, Ik heb hier 4 laptops liggen allemaal op de zelfde draadloze router aangesloten.

laptop 1=> windows 7 =>win7

laptop 2=> windows xp prof sp3 => xp1 (verkorte naam)

laptop 3=> windows xp prof sp3 => xp2

laptop 4=> windows xp prof sp3 => xp3

Bij de win7 en xp1 machine is de firewall uitgeschakeld.

Ik kan vanaf de win7 naar de xp1, xp2 en xp3 machine pingen zonder problemen.

vanaf de xp1 naar xp2 en xp3 machine pingen werkt, echter kan ik de win7 niet pingen.

vanaf de xp2 naar xp1 en xp3 machine pingen werkt, echter kan ik de win7 niet pingen.

vanaf de xp3 naar xp1 en xp2 machine pingen werkt, echter kan ik de win7 niet pingen.

De Wlan router heeft de basic instellingen welke nog nooit aangepast zijn (muv wachtwoord)

Waarom kan ik vanaf de XP machine`s niet de win& machine pingen? De firewall op de win7 en xp1 machine staan UIT....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.