Ga naar inhoud

Internet verbinding valt steeds weg

Aanbevolen berichten

Er zijn een paar mogelijkheden ;

1) Een netwerk kabeltje bijtrekken zodat je een bijkomende draadloze router of toegangspunt kunt installeren, dichter bij de plek waar je bereik nodig hebt. (In elk geval voorbij de muur).

2) Als het trekken van een kabel een probleem is kan je ook een Homeplug verbinding gebruiken. Dat is een systeem waarbij het netwerksignaal via het elektriciteitsnet wordt geleid.

3) Een draadloze range extender gebruiken. Dat is een soort versterker die je ergens tussen je modem en je werkplek zet. Dit systeem gebruikt alleen radio signalen, dus geen bedrading. Grote nadeel is dat het ook storings gevoelig is en dat de snelheid van je verbinding gehalveerd wordt.

Het bovenstaande is dus eigenlijk een beetje in volgorde van voorkeur qua betrouwbaarheid en kost.

Als je nog vragen hebt post je maar terug ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook een oplossing kan bieden is het wijzigen van je internetkanaal. Mogelijk heb je toestellen die op een zelfde frequentie werken die je signaal storen. Het veranderen van het kanaal zou een oplossing kunnen bieden. Je kiest wel best niet kanaal 11 aangezien in jouw omgeving reeds anderen van dit kanaal gebruik maken.

Om je kanaal te wijzigen ga je naar de instellingen van je router, hiervoor open je de internetbrowser en typ je in de adresbalk 192.168.1.254 en druk op enter. Bij de instellingen voor wireless zou je de mogelijkheid moeten hebben je kanaal te wijzigen.

Nogmaals; dit is geen garantie dat jouw probleem definitief van de baan is maar biedt enkel een gratis oplossing. Blijft het probleem echter bestaan dan zijn de voorstellen van ProMind uit bericht #11 mooie alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kanaal wordt automatisch gekozen dus ik kan het niet zelf wijzigen volgens mij en als ik via het tooltje kijk dan zijn wij de enige in de buurt die van dit kanaal gebruik maken. Ik denk dat ik me ga verdiepen in een home plug netwerk. Moet alleen nog even weten waar ik op moet letten als ik een home plug set wil kopen. (overdrachtsnelheid bijv?). Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de informatie.

Wat ook een oplossing kan bieden is het wijzigen van je internetkanaal. Mogelijk heb je toestellen die op een zelfde frequentie werken die je signaal storen. Het veranderen van het kanaal zou een oplossing kunnen bieden. Je kiest wel best niet kanaal 11 aangezien in jouw omgeving reeds anderen van dit kanaal gebruik maken.

Om je kanaal te wijzigen ga je naar de instellingen van je router, hiervoor open je de internetbrowser en typ je in de adresbalk 192.168.1.254 en druk op enter. Bij de instellingen voor wireless zou je de mogelijkheid moeten hebben je kanaal te wijzigen.

Nogmaals; dit is geen garantie dat jouw probleem definitief van de baan is maar biedt enkel een gratis oplossing. Blijft het probleem echter bestaan dan zijn de voorstellen van ProMind uit bericht #11 mooie alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een homeplug systeem werkt via het elektriciteitsnet. Dwz dat jouw internetsignaal op een hoge frequentie boven het stroomnet wordt gestuurd. Over het algemeen levert dit behoorlijk betrouwbare, standvastige en snelle verbindingen op.

Bij het installeren van zo'n homeplug systeem zijn echter enkele voorwaarden, desalniettemin je waarschijnlijk voldoende uitleg zal krijgen bij aankoop zijn er al een paar dingen waarop je kan letten:

• Je dient de homeplug rechtstreeks in het stroomnet te pluggen. Plaatsen in een adapter of domino kan problemen opleveren.
  • Wens je meerdere toestellen via het homeplug systeem te gebruiken? Op zich geen probleem maar hoe meer toestellen je plaatst hoe meer kans op storingen (logisch). Er bestaan ook MAC-gecodeerde homeplugs, maar daar hoef je je geen zorgen in te maken zolang alles fijnloos werkt.
  • Zorg voor een stabiel elektriciteitsnet (kan je rechtstreeks niet veel aan doen), maar als er zware storingen in het net komen kan dit ook je internetkwaliteit beïnvloeden.

Vraag eventueel eens rond als je nergens zo'n toestellen kan lenen alvorens je ze aankoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.