Ga naar inhoud

eCops

Aanbevolen berichten

Loop ik geen risico om de virus mee over te nemen??

Ja ik begrijp ook niet goed waarom het bij mij niet lukt.

Ben aan het overwegen om er de PC shop in de buurt mee binnen te spreken, maar toen ik hen vroeg of ze iets wisten van het Ecops virus toen ik de usb stick ging kopen wisten ze niet echt iets behalve dat er recent nog iemand er last van had.

mvg.

Shayan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop ik geen risico om de virus mee over te nemen??
In principe niet, vermits je met volledig nieuwe Windows-bestanden gaat beginnen.
Ben aan het overwegen om er de PC shop in de buurt mee binnen te spreken, maar toen ik hen vroeg of ze iets wisten van het Ecops virus toen ik de usb stick ging kopen wisten ze niet echt iets behalve dat er recent nog iemand er last van had
Dat is niet echt vertrouwenswekkend om er dan met de PC naartoe te stappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is wel dat ik Outlook express gebruikte voor mijn email.

Ik weet dat alle mails (900+) nog op de telenet account staan, maar ik vraag mij af of ik ze in archiveerde vorm kan overnemen op stick via Kaspersky?

Heb terloops eens gevraagd in de PC winkel. Zij stellen voor dat ze een back up maken van alle gegevens en dan alles herinstalleren. Zo zouden alle gegevens behouden blijven.

En dat voor "maar" 77euro per uur.

Als ik de pc vandaag zou binnen doen zou ik ze begin volgende week ergens kunnen gaan halen.

Ben van de indruk dat dit niet de beste deal is.

mvg.

Shayan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je via Kaspersky bij de bestanden kunt, moet je ook de verschillende mappen van Outlook Express kunnen benaderen. Deze bevinden zich op de standaardlocatie C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express. Alle .dbx-bestanden (bvb. POstvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx, enz.) zitten samen in deze map. Let op : normaal zijn dat "verborgen bestanden", dus de optie "verborgen bestanden tonen" moet ingesteld staan om deze te kunnen zien. Voor een backup maakt dat op zich niets uit. Indien je dus de map Outlook Express apart opslaat, behou je de onderverdeling in mappen die je nu in je OE hebt.

Wat herinstallatie en backup betreft (en de prijs ervan), heb ik persoonlijk niet echt een idee. Lijkt me ook behoorlijk veel te zijn, maar ga hiervoor eens informeren bij de collega's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Shayan,

Ik heb juist hetzelfde probleem. (http://www.pc-helpforum.be/f163/ecops-wat-doen-als-veilige-modus-41629/)

Ik zou wat bestanden, emails in outlook express en favorieten willen redden, de belangrijkste dingen staan gelukkig op een usb harde schijf.

Ik ben nu Ubuntu aan het branden, maar er rest me alleen nog 2 vragen:

-hoe kan ik xp opnieuw installeren?

-en waarom wordt dat hier (Ecops virus verwijderen (gijzelvirus)) afgeraden met verwijzing naar deze site, waar ook staat dat ik explorer.exe niet mocht verwijderen?

Benieuwd wat Ubuntu gaat zeggen. Bedankt Asus.

Groeten,

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu Ubuntu aan het branden, maar er rest me alleen nog 2 vragen:

-hoe kan ik xp opnieuw installeren?

-en waarom wordt dat hier (Ecops virus verwijderen (gijzelvirus)) afgeraden met verwijzing naar deze site, waar ook staat dat ik explorer.exe niet mocht verwijderen?

De bron die je hier aanhaalt - Gezonde Computer - is absoluut onbetrouwbaar. Medewerker Swake biedt de illusie dat hij malwareproblemen als enige volledig kan oplossen, maar mist (soms) zelfs de simpelste besmettingen. Ook zijn link naar de database op dit forum, is compleet naast te kwestie. Geen toeval dat voor Swake nog (bijna) enkel zijn persoonlijk forum overblijft om zijn onzin te spuien.

Jammer voor de gebruikers van zijn forum, die denken goed geholpen te worden :hmpf:

In de behandeling met Kaspersky wordt aanbevolen om explorer.exe te verwijderen, maar dan wel als twexx32.dll aanwezig is (zodat dit bestand in een nieuwe explorer.exe kan omgezet worden).

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Even een update, heb de virus uiteindelijk NIET kunnen verwijderen, zat niets anders op dan formatteren en herinstalleren, dit is een nachtmerrie omdat ik mijn verzonden E-mails allemaal kwijt ben, en deze waren belangrijk.

Heb geprobeerd met de .dbx bestanden, maar geen resultaat. Heb dan maar besloten om outlook te laten voor wat het is en met een web based email programma te werken nu.

Hartelijk dank voor alle antwoorden (die helaas niet hebben gebaat).

Succes voor alle anderen die worstelen met dezelfde virus.

mvg

Shayan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.