Ga naar inhoud

Welk moederbord?

Aanbevolen berichten

hallo mede forum leden, ik had een vraag ik heb een Asus Maximus IV gene-Z moederbord gezien, maar ik weet niet of die goed is?, en een micro ATX wat is het verschil daartussen tegenover een gewoon ATX zoals - en + punten.. p.s ik ga hem gebruiken voor het gamen mischien nog anderen moederborden wat intressant is??..

M.V.G Nicky

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar ik ga geen crossfire doen dus dat zou dan wel goed zitten? en welke RAM kan ik het beste pakken? en met een intel I7-quad-core 2600k hoeveel Ghz zou die dan hebben en zou die snel genoeg zijn voor te gamen met een SSD?? p.s dank u voor uw snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze geheugen kopen:

Als je niet wilt overklokken dan kan je beter i7-2600 kiezen en deze geheugen DDR3 1600/1333 mhz

Wilt je overklokken dan kan je beter i7-2600K nemen en deze geheugen: DDR3 2200/2133/1866 mhz

Per 2 geheugen bestellen en maximaal 32 GB in totaal.

Je hebt in totaal 4 geheugen banken.

Je kan ook gerust i5-2550K of i5-2500K of i5-2500 kiezen.

Games gebruikt vooral videokaartgeheugen en dus is het van belang dat je een goede videokaart neemt.

Processor zoals i7-2600 of 2600K is alleen goed als je meer wilt doen met de PC

I7-quad-core 2600k = 3.4 GHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overklokken bepaald je zelf hoeveel mhz je wilt en zodanig dat de moederbord niet begeeft.

Je kan 4,4 à 4,5 Ghz overklokken zonder probleem maar er zijn er bij die tot 5 Ghz gaan maar er is altijd risico aan verbonden bij overklokken.

Daarbij zal de processor minder lang goed zijn bij overklokken.

Wat heel belangrijk is dat je ook zéér goede koeler koopt als je wilt overklokken.

Om een videokaart voor te stellen zou je best een budget opgeven en misschien best ook de online webshop opgeven zodat ik kan kijken welke videokaart ze daar hebben.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.