Ga naar inhoud

D link extender dwl g710 wel bereik geen internet

Aanbevolen berichten

Hey,

Nu heb ik van ziggo een ubee modem/router en nu wil ik hier een d link r extender achterplaatsen om het bereik

te vergroten..nu is alles gelukt goed signaal maar geen internettoegang..

Ik heb de Dlink-extender naam anders gehouden als die van de ubee ..althans de naam van het signaal.

de sleutels zijn hetzelfde..

bij Gateway niks ingevoerd......

wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,dank je

Nog even verder gekeken en blijkt ook dat de 'dhcp' nog aanstaat van de d link extender...maar kan in

het menu niets vinden dat ik deze uitkan schakelen..

Ik heb begrepen dat dhcp uit moet, omdat ze anders ip adressen door elkaar sturen..//??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt twee types DHCP, een DHCP server en een DHCP client.

De DHCP server verdeelt inderdaad IP adressen en je mag er normaal maar één actief in je netwerk hebben.

Een DHCP client krijgt adressen van de server. Afhankelijk van de toepassing kan die aan of afstaan.

Maar voor zover ik kan zien heeft de range extender geen DHCP server ...

Kan je het volgende eens doen op je PC

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pro mind ,bedankt voor je reactie..maar helaas Dlink kastje bleek defect...

Nu Engenius 9500 aangeschaft moet goed ding zijn...Maar enkel handleiding in het engels en omdat

deze accesspoint zo uitgebreid is ,verzuip ik in het menu ervan en dan ook nog in het engels..

Ik wil deze enkel als accesspoint achter me Ubee ziggo modem/router als signaal versterker voor in en om het huis.

Ik begrijp er niet veel van welke menu's ik uit moet blijven en welke ik juist in moet +aanpassen/configureren..

Wel heb ik hem op 'Accesspoint' gekregen in het menu van de Engenius..

Maar zie geen enkele mogelijkheid om contact te zoeken/scannen met mijn Ubee..wie weet raad of heeft een nederlandse handleiding..

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey promind,

Nou alles is ingesteld en gelukt,op 1 ding na...het instellingsmenu van de ENGENIUS vraagd als laatst om het ip adres van de router/modem in te voeren....als ik me ip invoer 'zegt'het menu dat de ip adressen te veel verschillen....en accepteerd het ip niet

ip Engenius= 192.168.1.1

ip adres roouter modem = 217.120.159.206

Hoe kan ik dit oplossen?

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

217.120.159.206 is het externe WAN (publieke) adres dat je modem krijgt van je internet provider.

Wat de Engenius vraagt is het interne LAN adres van je modem. Normaal ook ergens in de 19é.168.1.xxx range.

Als je er niet uitkomt doe dan even het volgende :

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.