Ga naar inhoud

Grafiek

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb overlaatst zonnepanelen laten plaatsen en zou de gedownloade gegevens op een overzichtelijke manier willen verwerken in Excel.

Zou ik daar van iemand een beetje hulp kunnen bijkrijgen?

Zou een voorbeeldje van de gedownloade bestanden willen bijvoegen maar weet niet hoe :(

Is dus de bedoeling om het in een soort van grafiekje "te gieten" om het overzichtelijker te maken.

Daarbij heb ik 2 vragen:

1/ Kan ik daar dus een beetje tekst en uitleg bij krijgen

2/ Kan je er op één of andere manier voor zorgen dat je niet telkens opnieuw een grafiek moet gaan maken bij elk niet gedownload bestandje maar bv. gewoon kan "invoegen" of zo?

aangepast door Stamperken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de één of andere manier lukt dit niet.

Waarom?

Die bestanden waar ik over spreek zijn CVS-bestanden. Die hebben het icoontje van Excel erbij staan maar als ik ze willen insluiten als bijlage staan er niks in die map. Als ik gewoon op mijn pc ga zien, staan ze er wel in.

Raar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet op de knop meer opties onderaan je berichtvenster klikken.

Dan klik je op de paperclip.

Ja zo ver was ik nog mee ;)

Is me ondertussen gelukt om het bestand in te voegen doch hij geeft me weer: "ongeldig bestand"... Niet mogelijk dus precies?

Ofwel stuur ik het eens naar iemand z'n emailadres? Misschien kan die het er eens proberen op te krijgen? Maar volgens mij is het niet mogelijk...

aangepast door Stamperken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb overlaatst zonnepanelen laten plaatsen en zou de gedownloade gegevens (in bijlage) op een overzichtelijke manier willen verwerken in Excel.

Zou ik daar van iemand een beetje hulp kunnen bijkrijgen?

Is dus de bedoeling om het in een soort van grafiekje "te gieten" om het overzichtelijker te maken.

Daarbij heb ik 2 vragen:

1/ Kan ik daar een voorbeeldgrafiekje van krijgen en natuurlijk ook een beetje uitleg

2/ Kan je er op één of andere manier voor zorgen dat je niet telkens opnieuw een grafiek moet gaan maken bij elk nieuw gedownload bestandje maar bv. gewoon kan "invoegen" of zo?

CSV-bestand.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet je input eruit?

- elke dag een nieuw bestand

- elke dag een nieuw tabblad. (hoeveel dagen/tabbladen in één bestand.)

- elke dag een nieuwe kolom. (hoeveel dagen/kolommen naast elkaar, hoeveel tabbladen in één bestand)

Wat wil je precies zien in je grafiek?

- energie opbrengst per welke tijdseenheid (Dus je X-as indeling)?

- wil je meerdere dagen in een grafiek?

- moet dit dynamisch zijn: zelf een keuze welke, of laatste 5 dagen of scrollen door de dagen heen.

Dit zijn een aantal vragen die bij mij op komen om een duidelijk antwoord op je vraag te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.