Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ok ik heb me een nieuw systeem aangeschaft :)

specs

-AMD® Phenom X4 9500 Sockel AM22200MHz

-Gigabyte GA-MA790FX-DS5

-4GB DDR2-RAM G.E.I.L Ultra, DDR2-800

-500GB SATA II

-2x 512MB ATI Radeon HD 3870 PCIe 2.0 CrossFire

-Zalman PSU 460Watt

nu heb ik het volgende probleem

ik heb dus totaal geen ervaring met crossfire systemen dus ik hoop dat er iemand mij kan helpen ,hopelijk is het maar iets doms :)

Ik heb 3d mark 2006 gedraaid met de 2 kaarten en kreeg een uitslag van 10400 daarna heb ik 1 kaart verwijderd en opnieuw getest , uitkomst 9400.

nu weet ik niet wat jullie er van denken maar ik denk dat het wat weinig is voor die 2 kaarten en dat het verschil met de test ook maar weinig is

Mijn gedacht is dat de crossfire dus niet zijn werk doet

-ik heb de crossfire optie in het ati menu opgezet dus daar ligt het niet aan

- apparaatbeheer detecteerd 2 kaarten

- ik heb het ook geprobeert met de ATI tray tools ( geen verschil )

het enige waar het mss nog aan kan liggen is de voeding van 460 watt maar voor ik die vervang wil ik jullie opties wel is horen

alvast bedankt

Geplaatst:

op welke instellingen draai je 3Dmark06 / welke drivers gebruik je? 10400 is niet al te hoog voor een crossfire setup... met je grafische kaarten zou je toch tegen de 11000 moeten aan zitten (cpuscore weggelaten, want die gaat het niet halen bij wat moderne C2D/C2Q's neerzetten)

Qua voeding gaat die heel tegen zijn limiet aan zitten (ik zou echt een modelletje zwaarder genomen hebben; 3870's zuipen stroom & die phenom doet er niet voor onder)...

Geplaatst:

ja heb voorlopig de 7.11 driver er op staan en 3D mark draai ik op de standaard instellingen maar had toch wel op een hogere score dan 11000 gemikt , toch zeker met die 2 kaarten

ik heb een zwaardere voeding besteld , het zou geen probleem mogen zijn om deze in te ruilen volgens mij , hopelijk is dat de oplossing :)

Geplaatst:

ja ik weet het maar heb er nog geen tijd voor gehad , de drivers die erop staan zijn die van de installatie cd nog , ik ga ze morge is updaten en dan nog is kijke maar volgens mij gaat dat het probleem niet zijn .

Geplaatst:

ati kennende zitten ze pas met een optimale ondersteuning voor hun grafische kaarten enkele drivers nà de release ervan, dus volgens mij kan dat zeker wel een verschil maken hoor...

op zich zit je qua prestatie namelijk zo heel slecht niet met jouw resultaat; met goed presterende drivers zal je ergens rond de 14000-15000 uitkomen (of zelfs niets lager, aangezien je cpu niet echt een krachtpatser is; van het moment dat het op 3D rendering aankomt kan die phenom 9500 totaal niet meer mee met de C2Q's; AnandTech: AMD's Phenom Unveiled: A Somber Farewell to K8 Die cpu verliest daar gewoon overal. De Q6600 mag dan 30€ meer zijn; je cpu presteert zomaar eventjes 30% beter dan de phenom 9500).

Ik stel me dan ook de vraag of je grafische kaarten (die gewoon topprestaties leveren) niet gewoon afgeremd worden door je cpu (die eigenlijk maar middelmatige prestaties neerzet)

Geplaatst:

mmm ja eigenlijk niet bij stil gestaan dat die quad core van amd niet zo denderend goed is, maar een geluk dat dit een test systeem is hehe, dan weet ik wat ik voor mezelf moet kopen binnenkort :)

morgen heb ik de nieuwe voeding en dan ga ik die drivers is updaten

na 3d mark nog is gedaan te hebben zal ik de resultaten posten

thx

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.