Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ok ik heb me een nieuw systeem aangeschaft :)

specs

-AMD® Phenom X4 9500 Sockel AM22200MHz

-Gigabyte GA-MA790FX-DS5

-4GB DDR2-RAM G.E.I.L Ultra, DDR2-800

-500GB SATA II

-2x 512MB ATI Radeon HD 3870 PCIe 2.0 CrossFire

-Zalman PSU 460Watt

nu heb ik het volgende probleem

ik heb dus totaal geen ervaring met crossfire systemen dus ik hoop dat er iemand mij kan helpen ,hopelijk is het maar iets doms :)

Ik heb 3d mark 2006 gedraaid met de 2 kaarten en kreeg een uitslag van 10400 daarna heb ik 1 kaart verwijderd en opnieuw getest , uitkomst 9400.

nu weet ik niet wat jullie er van denken maar ik denk dat het wat weinig is voor die 2 kaarten en dat het verschil met de test ook maar weinig is

Mijn gedacht is dat de crossfire dus niet zijn werk doet

-ik heb de crossfire optie in het ati menu opgezet dus daar ligt het niet aan

- apparaatbeheer detecteerd 2 kaarten

- ik heb het ook geprobeert met de ATI tray tools ( geen verschil )

het enige waar het mss nog aan kan liggen is de voeding van 460 watt maar voor ik die vervang wil ik jullie opties wel is horen

alvast bedankt

Geplaatst:

op welke instellingen draai je 3Dmark06 / welke drivers gebruik je? 10400 is niet al te hoog voor een crossfire setup... met je grafische kaarten zou je toch tegen de 11000 moeten aan zitten (cpuscore weggelaten, want die gaat het niet halen bij wat moderne C2D/C2Q's neerzetten)

Qua voeding gaat die heel tegen zijn limiet aan zitten (ik zou echt een modelletje zwaarder genomen hebben; 3870's zuipen stroom & die phenom doet er niet voor onder)...

Geplaatst:

ja heb voorlopig de 7.11 driver er op staan en 3D mark draai ik op de standaard instellingen maar had toch wel op een hogere score dan 11000 gemikt , toch zeker met die 2 kaarten

ik heb een zwaardere voeding besteld , het zou geen probleem mogen zijn om deze in te ruilen volgens mij , hopelijk is dat de oplossing :)

Geplaatst: