Ga naar inhoud

Nvidia gt 220 wordt te heet


iDutch

Aanbevolen berichten

Ik weet niet welke driver ik op het moment geïnstalleerd heb, volgens mij heb ik deze niet recent veranderd.

Misschien dat updaten naar de nieuwste drivers iets helpt o.i.d. Ben nu deze aan het downloaden:

NVIDIA DRIVERS 295.73 WHQL

Update: de driver is nu geïnstalleerd. De kaart draait idle nog steeds tussen de 45 en de 50 graden. Toen heb ik minecraft opgestart, de temperatuur bleef stijgen tot zo'n 82 graden, toen leek hij te stabiliseren waarna de temperatuur toch weer richting de 90 graden ging. Toen heb ik het spel maar weer gestopt. Deze temperatuur wordt binnen 5 minuten gehaald. Na het afsluiten daalt de temperatuur wel vrij vlot maar blijft een tijd rond de 55 graden hangen.

aangepast door iDutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ooit gecontroleerd welke temperaturen je eerder had bij het spelen van zo'n game?

Heb je onlangs iets gewijzigd in je pc kast, of bijgeplaatst? Meet je deze temperaturen met je kast dicht, dan probeer eens met de zijkant van de kast verwijderd en brengt dit beterschap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de temperaturen pas gaan meten toen het echt problematisch werd, het uitvallen van de pc toen de temperatuur van de grafische kaart boven de 100 kwam.

Ik heb geen veranderingen aangebracht in de pc.

Temperaturen van 80/90/100 graden die maar niet willen stabiliseren maar alleen oplopen wordt denk ik niet verholpen met een open pc kast.

Zou de kaart niet gewoon beschadigt kunnen zijn door de stofopbouw? (hoewel grafisch wel alles goed wordt weergegeven i.t.t. wanneer de kaart echt verbrand zou zijn)

Ik waardeer je hulp en wanneer jij denkt dat een nieuwe grafische kaart met een iets grotere fan dan hier nu op zit het probleem zal verhelpen, dan koop ik deze zonder probleem en met plezier. Mijn enige twijfel is nog steeds of het probleem hiermee verholpen zou worden. Ben eigenlijk de hoop al verloren dat deze kaart nog op normale temperaturen gaat draaien, toch zal ik graag de oorzaak willen weten waardoor een kaart zo raar gaat doen.

aangepast door iDutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperaturen van 80/90/100 graden die maar niet willen stabiliseren maar alleen oplopen wordt denk ik niet verholpen met een open pc kast.

Maar als je temperatuur minder hoog oploopt met de kast open zou dit kunnen wijzen op een slechte Air-flow in de kast. Zitten er fans in je kast en zijn ze misschien voorzien van een filter?

Ook een filter waar stof inzit zorgt dat er minder koude lucht in de kast geblazen kan worden.

Ik noem maar iets want heb geen idee hoe je kast eruit ziet en of er wel fans gemonteerd zijn.

Draait de fan op je grafische kaart, kan je dit zien? Welke koelpasta heeft je kennis gebruikt tussen de grafische processor en het koelblok? Als de temperatuur zo hoog word weergegeven door een programma voelt het koelblok dan ook heet aan?

Dit zijn nog allemaal dingen die je eens zou kunnen overlopen, maar het is wel mogelijk dat je grafische kaart stuk zou kunnen zijn, alleen is het vreemd dat ze voor de rest normaal werkt enkel onder belasting van games niet.

Nu is een 220GT niet echt een koele chip maar eerder heeft het beter gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem wel eens open gehad, praktisch geen verschil.

Er zit naast een kleine fan op de grafische kaart (hij is kleiner dan, veel fans op andere gt 220's) , ook een fan gericht op het moederbord en nog een in blazende fan, zonder filter allemaal.

Koelpasta merk weet ik niet, het vernieuwen had echter geen positieve gevolgen.

De fan van gpu draait bij belasting op volle toeren, dit haalt alleen weinig uit.

Ik ga ervan uit dat het programma de temperaturen goed weergeeft aangezien de pc vastlopers krijgt bij te heet worden, ik kan het koelblok voor de zekerheid eens voelen. Toch raar dat deze opstelling een tijd probleemloos heeft gewerkt.

aangepast door iDutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan begint het er toch op te lijken dat er wat aan je grafische kaart scheelt :dong:

Ze in een andere pc proberen heeft vermoed ik weinig zin, heeft je kennis misschien een grafische kaart liggen die je zou mogen proberen zodat we één voor één dingen kunnen uitsluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan hoeveel dingen kan het nog liggen is de vraag.

Fan van grafische kaart draait gewoon.

Koelpasta is ok.

De kast is vrijwel stofvrij.

In de opstelling is niets verandert.

De voeding kan het ook niet zijn omdat de grafische kaart is aangesloten op het moederbord en dit moederbord geen problemen ondervind.

Wat wel plausibel lijkt is dus dat de kaart door langdurige stofophoping op één of andere manier beschadigt geraakt is. Het is alleen apart dat dit eigenlijk niet terug te zien is in de beeldkwaliteit. Soms wanneer een film gedraaid word en er nog een aantal achtergrond taken zijn hapert de pc wel iets en zijn er soms wat haperingen/blokjes in beeld. Ik weet niet precies hoe het beeld eruit ziet wanneer een kaart helemaal doorgebrand is en ik weet ook niet of een 2 jaar oude kaart die een aantal keer erg heet is geworden niet gewoon aan het einde van zijn latijn is.

Die kennis heeft een eigen bedrijfje en hij is hier nogal druk mee, volgens mij mag ik al blij zijn dat hij me één keer gratis op weg geholpen heeft. Andere grafische kaart wordt dus lastig. Misschien dan toch maar de gok wagen om een gt 240 te kopen voor zo'n 60/70 euro. Wanneer dit het probleem niet oplost dan moet ik verder zoeken, maar het kan volgens mij haast niet meer anders dat er sowieso iets mis is met de grafische kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stof is zo wie zo funest voor alle hardware, in het ergste geval kan stof ophoping op den duur geleidend worden en hierdoor kunnen onderdelen op de print beschadigen.

Misschien is de spannings-regeling van je grafische chip beschadigd en word deze voorzien van te veel spanning waardoor deze snel overhit. Wie zal het zeggen :dong:

Blokjes in beeld worden vaak veroorzaakt door overhitting al dan niet veroorzaakt door overklokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor alle hulp, het wordt erg gewaardeerd!

Mijn gt 220 liep vandaag zelfs op 60 graden in ongeveer idle stand.

Gelukkig heb ik vandaag ook mijn nieuwe grafische kaart binnen gekregen, een Club 3d 1024 mb ddr 3 geforce gt 240.

Deze heeft een bijna 3x zo grote ventilator erop zitten, de kaart zelf is ook bijna 2x zo groot maarja.

Ik had even wat moeite met het losmaken van de kaart (deze bleek vast te zitten met een clipje, het duurde best even voordat ik dit doorhad).

Het resultaat mag er echter zijn: de kaart draait nu na opstarten op een hele nette 29 graden! (ik neem tenminste aan dat dit een goede temperatuur is xD)

Het bleek dus toch dat de grootste ingreep tot de oplossing leidde.

Ik hoop dat je me hier niet snel meer ziet met een probleem. Misschien kijk ik af en toe nog of ik iemand kan helpen, maar ik ben geen ster op computergebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.