Ga naar inhoud

Nieuwsbrief

Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Weet iemand hoe men een email kan maken waarbij, als de ontvanger de mail opent, er gewoon direct een webpage opengaat, zonder dat die ontvanger zelf iets moet aanklikken. Eventueel mag dat vanzelf openen met een vertraging van bv enkele seconden gebeuren, zodat de geadresseerden toch eerst een kort berichtje kan lezen, waarin dan staat dat de bedoelde page seffens open zal gaan.

Dus: mail ontvangen, openen en ergens zit bv een verborgen link naar een bepaalde page van een website, een link die die page vanzelf opent...

Dat alles inplaats van een html-nieuwsbrief te moeten maken. De inhoud van een html-nieuwsbrief staat normalerwijze ook ergens op een website, maar men stuurt de brontekst ervan mee in de mail. Dat vertraagt het versturen van de nieuwsbrief aan een groot aantal adressen.

Wat ik zoek is dat men de brontekst niet moet meesturen, wat het versturen van de brief sneller laat gaan, maar dat er een verborgen link in de mail zit, die de page vanzelf opent, bij het openen van de mail.

Ergens iemand een hint?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de oplossing waar je naar vraagt een vorm van SPAM, waar de gebruikers niet naar gevraagd hebben. In dat geval kunnen we ook geen verdere bijstand verlenen, vermits dergelijke praktijken niet tot "normaal" berichtenverkeer met (zelf gekozen) contactpersonen behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dat antwoord aanvaard ik niet! U trekt conclusies uit mijn vraag die niet kloppen.

Waarom zou dat SPAM zijn? Omdat het een nieuwsbrief is? Noem het dan anders als je dat wil....

Het gaat hier om informatie die ik aan de leden van onz vereniging wil sturen. Zij hebben daar zeker niet allemaal uitdrukkelijk om gevraagd, dat niet, maar velen toch zijn erg blij dat ik hun de informatie toestuur, en ze verwachten gewoon van me dat ik hun op regelmatige basis informeer over de vorderingen die zich afspelen binnen onze vereniging, en de activiteiten die we plannen en waar zij op uitgenodigd zijn en ook regelmatig naartoe komen. Ik kan toch moeilijk aan iedereen gaan toelating vragen of ik hun iets mag toesturen...

Wij zijn een vrijwilligersvereniging en kunnen ons de kosten niet permitteren van een softwareprogramma aan te kopen gewoon om wat informatie rond te sturen die ik gratis kan rondsturen. Omwille van de kosten ook kunnen we zoiets niet via de Post doen, en ronddragers van gedrukte informatie vind je ook al niet meer, zeker niet als er niet voor betaald kan worden. Alleen groeit het allemaal nogal sterk aan zodat ik achter middelen ga zoeken die me mijn informatieronde vergemakkelijken....

Vriendelijke Groeten.

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien we deze verduidelijking eerder hadden vernomen - "Nieuwsbrief voor een aantal zelf gekozen adressen zonder intekening", was niet meteen iets dat vergelijkbaar was met bovenstaand verhaal - was onze conclusie dat het om "ongewenste berichten" ging inderdaad niet nodig geweest. Nu is het tenminste duidelijk dat het niet om SPAM-berichten gaat. Op basis van deze gegevens kunnen onze medewerkers en andere forumgebruikers nu op zoek naar een mogelijke oplossing voor je vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of zulke mogelijkheid bestaat maar als je een zeer beknopte e-mail met link aanmaakt kan de ontvanger toch zelf beslissen of ze naar de website willen door klikken.

Als ik zelf een e-mail zou krijgen waardoor ik (verplicht) een website op mijn scherm krijg, zou ik toch even een bepaald gedacht krijgen.

Je geeft toch zelf aan dat het om leden van je eigen vereniging gaat.

Die zullen bij het ontvangen van een beknopte e-mail waarin gemeld wordt dat er wat nieuwigheden te vinden zijn op de site, met een verwijzing naar de link, toch gewoon erop klikken en en de info lezen indien ze dat zelf willen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dat klopt, maar je weet ook zelf wel hoe lui sommige mensen zijn...

En dat u een bepaald gedacht krijgt, dat is niet wat mij interesseert. Ik zoek een middel om mijn emails sneller te kunnen versturen. Momenteel doe ik er een uurtje over om te verzenden wat ik wil verzenden, en ik wil dat inkorten, of tenminste gemakkelijker maken zonder dat ik er kosten moet voor maken. Ik weet dat het moet kunnen, alleen weet ik niet hoe ik daarvoor best te werk moet gaan....

Je uitleg is prima, maar naast mijn probleem dus wel.

Kijk bijvoorbeeld eens naar één van mijn nieuwsbrieven op http://www.davidsfondswillebroek.be/df-btw-mail/nieuwsbrief39/nieuwsbrief39.html .

Mijn verdeellijst is aangezwollen omdat ook andere mensen naast eigen leden van de vereniging interesse zijn gaan tonen voor wat wij te vertellen hebben, en dus groeit dat steeds maar aan. Ik wil dat in de hand houden zodat het me niet te veel tijd gaat kosten.

Mijn vraag is en blijft dus of ik via een link in een extreem korte email een website kan openen waarop die nieuwsbrief staat.

Alle andere zaken zijn naast mijn probleem, sta me toe dit nogmaals te herhalen.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat u een bepaald gedacht krijgt, dat is niet wat mij interesseert.

Je uitleg is prima, maar naast mijn probleem dus wel.

Alle andere zaken zijn naast mijn probleem, sta me toe dit nogmaals te herhalen.

Dat is begrepen. ;-)

Veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.