Ga naar inhoud

Snelheid wireless zakt in

Pfrenken

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kan je op de vraag van bericht 11 antwoorden?

Sorry, even overheen gekeken.

Ik ben nu een imac en 2 windows laptops aan het testen op wireless downloadsnelheid met speedtest.net.

Resultaat:

Imac: 3,7 Mbps (Status draadloze netwerkverbinding in Netwerkcentrum: In het Netwerkhulpprogramma vind ik : Verbindingssnelheid 130 Mbps. Wireless Network Adapter (802.11 a/b/g/n))

PC met windows 7: 10 Mbps (Status draadloze netwerkverbinding in Netwerkcentrum: 54 Mbps)

PC met Windows XP prof: 19 Mbps (Status draadloze netwerkverbinding in Netwerkcentrum: 300 Mbps)

Raar maar waar, enkele malen getoetst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze tool eens uitproberen misschien wordt je daar iets wijzer van. (Er is ook een Mac versie, kijk recht onderaan de pagina).

Maak op elk toestel eens een grafiek dan kan je de resultaten vergelijken.

Van wat ik uit je vorige posts kan lezen werken de toestellen wel met verschillende normen (801.11N, 801.11G) dus dat verklaart in sommige gevallen al wel de verschillen.

Je kan de grafieken posen als je wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Je kan deze tool eens uitproberen misschien wordt je daar iets wijzer van. (Er is ook een Mac versie, kijk recht onderaan de pagina).

Maak op elk toestel eens een grafiek dan kan je de resultaten vergelijken.

Van wat ik uit je vorige posts kan lezen werken de toestellen wel met verschillende normen (801.11N, 801.11G) dus dat verklaart in sommige gevallen al wel de verschillen.

Je kan de grafieken posen als je wil.

Nou de amplitudes gaan wel wat op en neer maar blijven toch binnen een bandbreedte van:

Draytek router: -25 tot -40 dBm

Range extender Cisco: -65 tot -75 dBm

En voor de rest blijft de grote variatie in downloadsnelheid zich regelmatig manifesteren.

Ik kan toch moeilijk ziggo de schuld geven als ik alles nog eens doorless, of...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je met een range extender werkt maakt de zaken wel ingewikkelder. De extender halveert zowiezo je doorvoer snelheid aangezien hij in twee richtingen signaal moet zenden en ontvangen. En uiteraard speelt niet alleen het signaal dat op de PC of ander eindstation steelt een rol maar ook het signaal dat de extender zelf ontvangt.

Qua signaal sterkte is -25 tot -40 goed - 75 is eigenlijk te zwak om stabiel te zijn.

Misschien kan je eens experimenteren met de plaatsing van de toestellen zodat je een gelijkmatiger signaal krijgt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je met een range extender werkt maakt de zaken wel ingewikkelder. De extender halveert zowiezo je doorvoer snelheid aangezien hij in twee richtingen signaal moet zenden en ontvangen. En uiteraard speelt niet alleen het signaal dat op de PC of ander eindstation steelt een rol maar ook het signaal dat de extender zelf ontvangt.

Qua signaal sterkte is -25 tot -40 goed - 75 is eigenlijk te zwak om stabiel te zijn.

Misschien kan je eens experimenteren met de plaatsing van de toestellen zodat je een gelijkmatiger signaal krijgt ...

Nou de range extender werkt voor een ander deel van het huis. Uitsluitend in gebruik af en toe voor een laptopje. Bijna al het signaal komt dus van de router. Dat signaal lijkt vrij stabiel. Ik geloof niet dat het aan de signaalsterkte ligt dat de downloadsnelheid soms heel klein wordt of geheel wegvalt. Maar ik ga dat nog opnieuw eens bekijken, of er relatie is tussen de signaalsterkte en de downloadsnelheid. Voor de zekerheid haal ik de range-extender gewoon weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad het vervelende van radio verbindingen, je kan in vele gevallen niet anders dan met uitproberen en testen proberen de beste oplossing te vinden.

Wat je kan helpen is met een laptop en Inssizer proberen de beste plek voor de extender te vinden, dus ergens waar hij nog een goed signaal van de router krijgt en niet te ver van waar je signaal wil ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Dat is inderdaad het vervelende van radio verbindingen, je kan in vele gevallen niet anders dan met uitproberen en testen proberen de beste oplossing te vinden.

Wat je kan helpen is met een laptop en Inssizer proberen de beste plek voor de extender te vinden, dus ergens waar hij nog een goed signaal van de router krijgt en niet te ver van waar je signaal wil ontvangen.

Ik denk dat het toch aan de extender van Cisco heeft gelegen. Heb het ding er helemaal uitgegooid en nu werkt alles al bijna twee weken perfect. De draadloos internet van Ziggo, waarvan onlangs de snelheid verhoogd werd, komt nu uit tussen de 40 en 50 Mbps.

Jammer en vreemd dat de range extender soms het signaal compleet verwoest ipv versterkt. Geen idee hoe dat kan. Lastig is dat ik nu niet meer in de tuin kan werken (iemand een oplossing daarvoor?), maar in elk geval gaat het binnenshuis perfect.

Bedankt voor het meedenken trouwens.

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.