Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, als 2e PC heb ik een notebook van Asus, één van de eersten met maar 4GB geheugen. Gebruik die toch alleen maar om te surfen en bellen via Skype op reis. Wegens beperkte ruimte heb ik die wat proberen opkuisen en wat zaken op een geheugenkaart gezet. Ik moet blijkbaar iets verkeerd gewist hebben want er komt geen klank meer uit. Noch uit ingebouwde bokskes, noch via koptel. Ik heb blijbaar een driver gewist of zo. Weet iemand hoe ik dit in orde kan krijgen? Thanks.

Geplaatst:

Heb je een sneltoets op die laptop om het geluid uit te schakelen, controleer het eens.

Kijk ook via start->configuratiescherm-> geluid op het tabblad afspelen of de instellingen nog juist staan.

Ook een mogelijkheid via start-> configuratiescherm-> apparaatbeheer, staat er een geel driehoekje?

Geplaatst:

Geen knop gevonden.

Als ik sounds and audio devices aanklik in configuratiescherm zegt hij "no audio devices". Als ik in in device manager kijk zie ik een geel vraagteken voor "other devices" waaronder "audio device on high definition audio bus" staat. Ook hiervoor staat een geel vraagteken. Als ik daar op klik zegt hij The drivers for this device are not installed (code 28)Te reinstall click reinstall driver. Als ik daarop dan klik start de hardware update wizzard op maar die zegt: cannot install the hardware because the wizzard cannot find the necessary software. Ik moet die software per ongeluk gewist hebben. Helaas heb ik geen CD Rom meer. Kan ik ergens dergelijke software vinden?

---------- Post toegevoegd om 15:19 ---------- Vorige post was om 15:11 ----------

Heb eens eenscan gedaan via Realtek site. Die zegt dat er voor een aantal zaken updates zijn maar ook dat er één missing driver is, namelijk voor de audio. kost dan usdls 39 voor 3 pc's maar dat heb ik niet nodig. Ergens freeware te vinden?

Geplaatst:

Vermeld eens het juiste type en modelnummer van je laptop, dan proberen we een driver voor je te zoeken want deze kun je bij Asus downloaden als het goed is.

Geplaatst:

Hier op de downloadsite van Asus kun je de driver downloaden voor je netbook

Klik op het + teken naast Audio en klik op Global om de driver te downloaden

Pak het bestand uit en installeer de driver, lost deze driver je probleem op?

Geplaatst:

Thanks. Ga dat zeker proberen maar wegens laag geheugen (critically low nu) moet ik eerst wat dingen verplaatsen naar SD kaart of gewoon wissen (denk dat ik dit vorige keer mt driver gedaan heb. Zal voor komend weekend zijn. Ciao.

Geplaatst:

Blokkeerde eerst wegens nog te weinig disc space maar dan werkte het! YESYESYES! Hartelijk dank voor uw deskundig advies! Fantastisch. Had daarvoor al uren itten prutsen (ben ook geen expert).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.