Ga naar inhoud

Computer valt uit en doet helemaal niets meer


Martin45

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Gisteren zette mijn zoon de muziek hard op zijn pc ( Acer Aspire M3100-GE71) en deze viel plots uit.

Hij heeft een kleine subwoofer en 2 boxjes. Hij doet helemaal niets meer. Geen lampjes die branden, niets.

Ik heb de zijkant opengemaakt om te kijken of er een (hoofd) zekering kapot is. Echter, ik kan geen zekering vinden...Ik dacht eerst nog dat de geluidskaart opgeblazen is....maar ik zie geen kaart zitten...Dit zit denk ik op zijn moederboard..? We hebben er een jaar geleden zelf een snelle videokaart ingezet, maar meer verstand hebben we er niet van. Ik ga er zelf vanuit dat toen hij de muziek hard zette dat teveel werd voor ìets`.... Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb me net op dit forum aangemeld dus ben er benieuw of iemand kan helpen.

Bij voorbaat al hartelijk dank en hoop spoedig iets te vernmen.

Mvg;

Martin45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reaktie.

Geen biep geen lampjes...niets. Geen spanning, dus voeding denk ik...

Als het moederbord kapot zou zijn gaat er nog wel iets branden aan de voorkant of hoor je, denk ik, een of ander geluid... Nogmaals; Mijn zoon zette zijn muziek hard, en toen viel zijn pc uit.

Ik hoop dat ik er alsnog achter kan komen wat het is.Ben ook benieuwd wat die voeding kost als ik dat laat doen bij bv Media Markt.

Mvg; Martin

Je krijgt geen enkele biep bij het opstarten?

Geen lampje dat brand, geen beeld?

Misschien de voeding of moederbord stuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb je de voeding zelf open gemaakt ? Zit daar misschien een zekering in. Ik geloof dat de ventilator van de cpu op 12v werkt.........je kunt met een metertje even kijken of die spanning ook gegeven wordt. Zo niet...voeding stuk.

Als deze optie niet kan, bijv. omdat je geen metertje hebt, kun je altijd bijv naar Mycom gaan en een andere voeding kopen. Kun je eenvoudig zelf plaatsten. Werkt ie nog niet, dan kun je de voeding terugbrengen en krijg je je geld terug.

Je kunt ook nog kijken of de aan/uit schakelaar van de pc niet kapot is. Succes.

rvldj

Beste lezers,

Gisteren zette mijn zoon de muziek hard op zijn pc ( Acer Aspire M3100-GE71) en deze viel plots uit.

Hij heeft een kleine subwoofer en 2 boxjes. Hij doet helemaal niets meer. Geen lampjes die branden, niets.

Ik heb de zijkant opengemaakt om te kijken of er een (hoofd) zekering kapot is. Echter, ik kan geen zekering vinden...Ik dacht eerst nog dat de geluidskaart opgeblazen is....maar ik zie geen kaart zitten...Dit zit denk ik op zijn moederboard..? We hebben er een jaar geleden zelf een snelle videokaart ingezet, maar meer verstand hebben we er niet van. Ik ga er zelf vanuit dat toen hij de muziek hard zette dat teveel werd voor ìets`.... Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb me net op dit forum aangemeld dus ben er benieuw of iemand kan helpen.

Bij voorbaat al hartelijk dank en hoop spoedig iets te vernmen.

Mvg;

Martin45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Nee nog niet. Gelukkig nog 2 laptops welke het probleem een beetje kunnen opvangen.

Kreeg zojuist een reactie dat er waarschijnlijk een zekering id voeding zit.

Ga hier zsm achter aan. Nu even een drukke periode.

Bedankt voor de interesse en hopelijk kunnen we het probleem oplossen.

Mvg;

Martin

---------- Post toegevoegd om 11:20 ---------- Vorige post was om 11:19 ----------

Onwijs bedankt voor je antwoord!

We gaan zsm mogelijk(nu even erg druk en gelukkig een laptop erbij om het probleem een beetje op te vangen)

met die voeding aan de slag. Zodra ik iets weet laat ik het jullie allemaal weten.

Mvg;

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.