Ga naar inhoud

xp instalatie op vista laptop ALDI AKOYA

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs kocht ik de Aldi een laptop Medion AKOYA MD 96630.

Daar staat windows Vista op.

Ik wens terug windows XP instaleren, zoals vele andere.

Daartoe probeerde ik eerst een image te maken van mijn geinstalleerde vista.

Mijn image creator software geeft de volgende

foutmelding:

PCI: cannot allocate resource region 8 of bridge 00:1c.3

(kan geen partities of harde schijf vinden)

foutcode E000101F4

Uiteindelijk is dit gelukt, hoe weet ik niet.

De windows XP opstartschijf, met SP2 geintegreerd, kan ook geen harde schijf vinden.

foutmelding:

windows xp kan niet worden geinstalleerd op een schijf die met een pc-kaart is verbonden.

Toch wil ik XP instaleren.

Iemand een oplossing ? Graag ook naar mijn persoonlijke email.

Dirk.

Geplaatst:

veel kans dat het er aan ligt dat het geen al te standaard Sata-controller is die op dat moederbord zit, waardoor je dus sata drivers moet laden via de diskette (of slipstreamen in je windows CD als je laptop geen diskette meer heeft).

Ik vind echter niet direct terug welke chipset er in die laptop zit (noch drivers voor dat toestel). Kijk dus even in het boekje van je moederbord over welke chipset het gaat?

Als het effectief zo is dat het via een op de pc-bus aangesloten apparte controller is dat die harde schijf zit vrees ik dat het lastig gaat worden om daar drivers van te vinden, en dan zeker nog xp drivers...

Geplaatst:

Thanks.

De sata driver is van SILICON IMAGE.

type SIL3531

V 1.5.18.0

Is dit de info die Je nodig hebt ?

Hoe verder ?

Geplaatst:

oke de driver vindt je hier Silicon Image - Support | Search Results en hoe je een cd maakt van uw xp met deze driver erin vindt je hier Install Windows XP on SATA without a Floppy (F6) - No Floppy...no Windows on SATA? Wrong! - Softpedia opgelet is wel in't engels, indien je hier niet aan uit kunt kan je alsnog via een omweggetje nog iets proberen, een boot cd maken met enkel uw driver erop, dit kun je hier nalezen Computertip - Maak een bootable CD-Rom (Hardware) - SeniorenNet.be - de startpagina voor senioren: de actieve 50-plussers geef seintje als het niet lukt

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.