Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een vraagje.

We hebben nu al 2 weken Adsl bij Scarlet, heb wel enkele problemen bij het installeren van onze Linksys router.

Heb volgende gegevens nodig of kan niet verder en de helpdesk...

ip adres

subnetmaster

gateway

dns 1

dns 2

inbelverbinding

Waar kan ik deze allemaal vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp, kunnen we eindelijk ook surfen en mailen ;-)

Geplaatst:

welk type linksys en welk merk en type adsl modem ? en dan kan ik u verder te woord staan en al datgeen daarboven ip adres, subnetmaste, gateway, dns 1, dns 2, inbelverbinding hoeft u niet in te stellen hoor, dit doet de router automatisch normaal maar ik wacht effe op de gevraagde verdere info.

Geplaatst:

Wireless-N home-router WRT-150N.

PC: Toshiba P200-18W series

Bij Scarlet kreeg ik nu een modem bij en dat is de speedtouch 546 dacht ik.

Geplaatst:

oke ik neem aan dat uw pc nu met de kabel op die modem aangesloten zit ? indien niet even aansluiten op die modem en dan start, uitvoeren en daar cmd invullen en op enter drukken, nu zie je een dos venster, vul daar ipconfig en druk op enter wat staat er bij dns ? zou zoiets als 192.168.x.x moeten zijn. als je dit hebt eefe hier posten en dan gaan we over naar stap twee.

Geplaatst:

serieus gelogen gisteren, de modem is nl. Eminent Em4207.

Na installatie van de modem bleek alles in orde tot ik op het net wou:

Er wordt gebeld naar....En dan Fout 638 - de RASserver is niet beschikbaar.

Kan geen verbinding maken met tel.lijstmelding.

• 3 weken later...
Geplaatst:

normaal ziet u daar een kopje ergens in het menu over draadloos.

dit is normaal op vele verschillende manieren te beveiligen (ik raad aan wpa psk(2) )

hier voert u gewoon alles in wat word opgevraagd verder, mocht u uit 1 iets niet uitkomen, aarzel niet en vraag dat dan, dan is er vast wel iemand die daar mee kan helpen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.