Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb zojuist mijn Sony HT-DDW790 Home CInema ontvangen. Deze beschikt over 3 HDMI poorten (2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang), nu heb ik alvast mijn Telenet HD Digicorder via HDMI aangesloten en een HDMI kabel tussen de Home Cinema (HC) en m'n TV aangesloten. Dit is geen enkel probleem, behalve het feit dat het geluid door de boxen van mijn TV komt i.p.v. door mijn Home Cinema. Met andere woorden onderschept de Home Cinema (HC) het geluid niet, maar stuurt het gewoon verder door met de HDMI (out) kabel van de HC naar m'n TV.

Ik heb gisterenavond de handleiding nogmaals volledig doorgenomen en ik merkte op dat HDMI beeld en audio gewoon worden doorgestuurd. D.w.z. dat ik verplicht ben gebruik te maken van een optische geluidskabel om het geluid en beeld appart te verzenden (geluid via optische en beeld via hdmi). Ik ga vandaag zo'n kabeltje halen met de hoop dat dit de oplossing zal bieden.

Echter, nu zit ik weer met een vervelend probleem opdat m'n home cinema maar 1 optische geluidsingang heeft, en zowel m'n TVdecoders als Ps3 er gebruik van moeten maken, nou mag ik nog op zoek naar een eventuele hub.

Ik kan ook gebruik maken van een coaxiale audiokabel, maar mijn TVtuner heeft niet zo'n specifieke uitgang, wél heeft het een audiouitgang met 2 cinch poorten waarvoor ik deze kabel nodig heb.

Nu is mijn vraag bij welk van deze soorten kabel DTS en andere surroundcodecs zullen worden doorgezonden, want als mijn vermoedens kloppen kan dit enkel via de digitale kabels, de optische geluidskabel en coaxiale geluidskabel..

Ik besef dat dit een erg ingewikkelde zaak is, dus twijfel niet om vragen te stellen voor meer info, foto's, e.d.

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groetjes!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.