Ga naar inhoud

Vraaghe ovrt dribers in verband met windows 7 op aude laptop.

domini99

Aanbevolen berichten

Hey allemaal

Ik had eens een vraagje. Ik heb een oude lapto, dezelfde als die van dat probleem met het toetsenbord (het topic,: ouwe laptop met ubuntu 11.10 toetsenbord doet raar)

Ik ben vanplan hiervoor extra ram te halen om hier windows 7 op te zetten.

De specs zijn:

Asus L3800C

2ghz pentium 4 processer

512 mb ram (word 1gb ram)

32 mb video ram (genoeg voor zonder aero)

Ik heb windows 7 al getest op een virtuele machine met deze specs, en het gaat heel erg goed.

Het word Windows 7 home premium 32 bit

Het enigste probleem is de drivers. Deze laptop is origine gebouwt om windows 2000/xp te draaien, hiervoor zijn dus zover ik weet geen drivers voor win7 voor gemaakt.

Is het mogelijk om de xp drivers te gebruiken? Of een andere manier?

Daarnaast heb ik nog de vraag: heeft ie echt wel 1 gb ram nodig? De instalatie gaat tenslotte ook met 512 mb en de snelheid is met 512 ook oke.( ik heb dit eerder gedaan en het ging heel goed.)

Thanks! Dominique

Sorry voor spelling, getypt op telefoon.

aangepast door domini99
Iets vergeten bij te vertellen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een viruele machine gedraagt zich kwa hardware toch anders dan een echte.

Bepaalde hardware (zoals netwerkpoorten en wifi) kan je niet simuleren in een virutele machine.

De beste manier om er achter te komen of je hardware geschikt is voor windows 7 is met de windows 7 upgrade advisor.

Als je hardware geschikt blijkt te zijn voor windows 7, maak dan een logje met speccy.

Dan krijgen we een overzicht van de hardware en kunnen gericht op zoek naar windows 7 drivers.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het moment doet de laptop even helemaal niets. ik ben op het wachten aan een nieuwe harde schijf, want die is kapot.

hij geeft het zogenaamde "klikkende geluid des doods". loopt vast bij het booten in windows xp. ook bios zegt a failure is immented.

de laptop waar ik windows 7 op heb geisntaleerd met 512 mb ram was een echte.

---------- Post toegevoegd om 15:15 ---------- Vorige post was om 15:14 ----------

ps. het word zowieso 1 gb ram want dat is minimaal nodig voor mijn schoolprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hallo, WONDERLIJK GENOEG HEB IK ER WEER LEVEN IN GEKREGEN!!!

ik heb de harde schijf niet vervangen, maar ik heb hem opgestart gekregen. hij is wel ontzettend verschrikkelijk langzaam, maar oke.

speccy is mij gelukt: http://speccy.piriform.com/results/dhMg3KNz6N3HoXvxBCIhoWw

het gebeure van windows 7 upgrade advisor heb ik toegevoegd als bijlage.

de usb network adapter is mijn usb wifi stick, omdat mijn laptop geen interne wifi heeft.

Windows 7 tes.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat we met een probleem(pje) zitten.

Bij een nieuwe installatie moet je normaal ook de chipset drivers van het moederbord installeren.

Voor jouw laptop (moederbord) zijn er geen chipset drivers voor Windows 7.

Nu is windows 7 wel erg veelzijdig bij het installeren zodat het kan zijn dat het zonder die chipset drivers ook wel werkt.

Wat je zeker vooraf moet doen is de Win 7 drivers voor je wifi usb stick downloaden op een externe schijf (of usb stick).

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al zij, over de usb geen zorgen maken. ik heb een cd erbij gekregen met de drivers voor windows xp, vista en 7. dat komt wel goed. maar van de andere drivers, asus heeft geen drivers gemaakt voor deze laptop als ie windows 7 draait. alleen voor xp en 2000... interne wifi heeft ie niet. maar wat zijn voor en nadelen als ik 7 instaleer? wat kan er mis gaan? als het niet gaat blijf ik wel bij xp, maar eigenlijk zou ik het liefst 7 hebben. dat werkt ook het beste voor school.

onthoud wel dat de harde schijf zeer ver hene is, maar hij boot nog. tot in de volgende post ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de win 7 drivers hebt voor je wifi usb stick en de nieuwe hard disk is geinstalleerd, kan je win 7 proberen te installeren.

Zoals reeds gezegd heeft win 7 uit zichzelf al heel wat drivers mee, ook voor niet meer zo jonge hardware.

De kans is dus groot dat je buiten deze voor de wifio usb stick, geen extra drivers meer moet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.