Ga naar inhoud

Internet kamer

Thuurke

Aanbevolen berichten

Beste,

Voor mijn (school)werk wenste ik internet op mijn kamer (ik heb daar zo'n aansluiting met nummer 3)

Dus ik heb op de benedenverdieping in het kastje (waar alles staat van internet en telefonie) een kabel van de hoofdbox van belgacom naar internetstopcontact nummer 3 verbonden in het kastje.

nu heb ik boven een (oude) wireless rangebooster gevonden en daarmee het stopcontact in mijn kamer aangesloten en volgens dat toestel was er daar internet.

goed...ik bracht dus de laptop naar boven om uit te proberen maar de laptop herkende blijkbaar geen netwerk via kabel.

ik heb het al ook eens geprobeerd een kabel rechtstreeks van de muur in het toestel en met een 'tussenstop' in de rangebooster.

beide manieren lukken blijkbaar niet, iemand een idee?

Alvast bedankt

Arthur

(ps beneden hebben we een bbox2 router verbonden met een hele apotheek en met slotje nr 1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Even een update:

Mijn pc herkent wel het 'netwerk 3' als ik hem op mijn kamer aansluit (via de router) => al een goed begin.

Maar 'netwerk 3' heeft wel geen internettoegang, maar het lampje op de rangebooster van Internet brandt wel.

Ik heb geen CD/DVD van de (oude) router, maar het type is:

Linksys rangebooster Model No WRT54GR ver 1.1

Gr

Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.