Ga naar inhoud

nieuwe laptop maar geen draadloos internet

Deewtje

Aanbevolen berichten

Heej,

ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, een acer aspire.

was er heel blij mee totdat ik op het internet wou.

hij wou contact leggen met het draadloos internet maar dat lukte niet. Hij maakt verbinding

en dan staat er vervolgens beperkte toegang. Probleem oplossen geprobeerd, geeft aan dat de router of

modem defect moet zijn. Terwijl die ook staan aangesloten op een andere pc en die heeft nergens last van.

Toen heb ik een kabel aangesloten en dan doet het internet het wel.

Dus wat zou ik kunnen doen om gewoon draadloos internet te krijgen?

zouden jullie mij kunnen helpen?

aangepast door Deewtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Deewtje,

Welkom op het PCH...

Je geeft aan dat er nog een andere computer verbonden is met het netwerk. Is dat ook via draadloos signaal?

Kan je al eens volgende doen vanaf je laptop (bij beperkte toegang),

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

heej, wifi is ingeschakeld, is bij mij idd FN + wireless toets. Dus denk niet dat er een ander is.

en Mako die andere pc is niet draadloos maar wel via dezelfde router en modem.

Ik heb je stappenplan geprobeerd en het wel vijf keer geprobeerd maar iedere keer komt er te staan toegang geweigerd, er staat

dus niet dat ie de opdracht niet herkent (wat ik denk dat er zou staan als ik het verkeerd typte).

Nu gebeurde er iets vreemds. ik ging buiten zitten met mijn laptop zonder kabel en opeens had ik Draadloos internet. Maar zodra ik aan mn bureau ga zitten vlak naast de router krijg ik weer beperkte toegang en dus geen internet.

dat is toch vreemd... want ik heb niks veranderd toen ik naar buiten ging.

Maar dit betekend dus dat er niets mis is met de instelling en werking van de laptop of router...

Kan ik te dicht op te router zitten? Ik heb hiervoor een andere laptop gehad... zelfde plek, zelfde router en zelfde provider en nooit problemen gehad. alleen als ik te ver ging zitten. Dus wat zou ik nu kunnen doen? Afgezien van mn bureau verplaatsen :-)?

aangepast door Deewtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.