Ga naar inhoud

microsoft security essentials

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Bij deze heb ik een vraagje of er iemand is die microsoft security essentials heeft en wat jullie ervaringen er mee zijn als anti-virus prog .

Heb namelijk een nieuwe win 7 versie erop geplaatst en deze staat er namelijk op .

had er eerst geen erg in , tot ik mijn eigen anti-virus prog er wilde opsteken , dan blokkeerde alles .

Zo ben ik het teweten gekomen dat deze er opzit

Alvast bedankt

grts west

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie , maar wou gewoon eens luisteren of er iemand deze kent en of ie goed is .

heb namelijk de anti-virus test van hier gedaan en hij reageerde meteen .

En wou weten of het veilig genoeg is deze te laten staan.

grts west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf vind MSE te basis om goed te zijn. Hij vind wel heel wat malware, maar is vaak niet in staat deze te verwijderen.

Hier vind je een lijst met de beste huidige anti-virus programma's:

BitDefender beste virusscanner voor Windows - Security.NL

Zoals je daar kan zien staat Panda Cloud Antivirus FREE als beste van de gratis programma's.

Je kan deze hier downloaden:

http://acs.pandasoftware.com/cloud/PandaCloudAntivirus.exe

Als je een betalende AV wilt, raad ik je Bitdefender aan. Ik gebruik deze al jaren en heb nog nooit last gehad van een malware infectie. (wat bvb. niet gezegd kan worden van oa. AVG, zoals heel wat posts in deze forumsectie bewijzen...)

Indien je voor de gratis versies gaat, vergeet dan ook niet om een Firewall te installeren. ;-)

Comodo is hiervan een van de betere: Firewall, Personal Firewall Software, Free Internet Fire wall PC- COMODO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk een beetje een subjectief gegeven...:dong:

Hier (klik er op) ga je gegarandeerd heel wat leesvoer vinden.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Avast op meerdere systemen.

Zelfs de beste anti-virus is helaas niet opgewassen tegen de grootste bedreiging van elke pc : de persoon die zich tussen het scherm en de rugleuning bevindt... ;-)

Het belangrijkste is dat je over een up-to-date virusscanner beschikt...en dat je dat anti-virusprogramma ook aanvult met een degelijke malware-scanner (bijvoobeeld : MBAM), die je ook eerst telkens update alvorens je gaat scannen.

Bij installatie van software dien je zeer alert te blijven voor mogelijk 'gratis aangeboden' toolbars...ze zijn overbodig en ze vormen een risico mbt veiligheidslekken.

Gezond verstand bij het surfen en oplettendheid wanneer je ergens 'ja' of 'nee' moet klikken...het gevaar schuilt meestal in één overbodig klikje.

Tot de foute update van november 2008 ben ik een tevreden AVG-gebruiker geweest, nadien ben ik meteen overgestapt naar Avast...

En ja, zo zullen we allemaal wel onze ervaringen en verhalen hebben... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat dacht ik ook dat die te basic is , maar het is de eerste maal dat ik er in contackt me kom dus bij deze de vraag .

ps ;weet er iemand of ik deze ook zo gewoon verwijderen via config of heb ik een uninstaler nodig voor deze a-v

grts west

---------- Post toegevoegd om 17:45 ---------- Vorige post was om 17:43 ----------

ben namelijk ook een Avast gebruiker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter kan je MSE verwijderen via configuratiescherm --> programma verwijderen...indien dat niet mocht lukken vind je hier extra info.

Schoon na de verwijdering je systeem op met Ccleaner :

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een betalende AV wilt, raad ik je Bitdefender aan. Ik gebruik deze al jaren en heb nog nooit last gehad van een malware infectie. (wat bvb. niet gezegd kan worden van oa. AVG, zoals heel wat posts in deze forumsectie bewijzen...)
De opmerking over AVG klopt helemaal niet met de testresultaten van AV Comparatives. De free-versie van AVG scoort ruim beter dan Microsoft Security Essentials en globaal zelfs beter dan de Panda Cloud.

De reden waarom AVG veel voorkomt in de malwaresectie is enkel wegens de ruime verspreiding van dit gratis programma. Statistisch gezien is de kans op besmettingen dan ook ruimschoots groter dan bij een weinig gebruikt programma. En nog dit : geen enkel AV-programma biedt 100 % beveiliging ... en je hebt ook nog altijd het "mensje achter de computer". Daar kan soms geen AV-programma tegenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.