Ga naar inhoud

nieuwe gaming pc gezocht, hulp zou fijn zijn :D

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - gamen, en dan bedoel ik echt over de top gamen..
    oftewel: ik wil de hele computer designed met dat ene doel, en dat alleen!!
  2. Wat is mijn budget ? - 1300 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - het liefst een samenstelling, of anders een alienware als ik een net zo goede krijg met hetzelfde geld
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - uiteindelijk denk ik wel, maar ligt eraan of het nodig is aangezien ik er al vrij veel geld insteek
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - niet echt. maar als het in het budget past: graag!!
  7. Ga ik zelf assembleren ? - ik denk dat er dan iet veel nuttig overblijft, dus het zal fijn zijn als dat wordt gedaan.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - windows 7 zal fijn zijn ;D
  9. Ga ik zelf installeren ? - nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - ik wil een mooie behuizing (merk is niet belangrijk) maar voor de video kaart, ik heb slechte ervaringen met ATI radeon en wil graag een nvidea!!
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nope
  12. Heb ik specifieke wensen ? behalve de nvidea kaart, niks echt speciaals

ik hoop dat dit het doet qua info.

ik heb al een best wel goede videokaart maar de rest van mijn computer kan het helaas niet bijhouden. vandaar de nieuwe. het is ook een nvidea, en ik ken mensen die hem dan kunnen crossfiren (als dit goed geschreven is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, voor 1300 ga je al een aardig systeempje hebben!

Ik kan natuurlijk al een samenstelling maken als je wilt, maar het loont wellicht om nog even te wachten. Nog deze maand lanceert Intel namelijk haar nieuwe lijn van processoren, als opvolgers van de (gaming)processoren die we nu aanraden. Prijs/prestatieverhouding van deze nieuwe processoren zijn ongetwijfeld beter dan de huidige generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dat klinkt goed.

ik ben momenteel in Oostenrijk (voor werk) en ben pas thuis in 2 weken.

een nieuwe computer kopen voor die tijd gaat niet lukken.

ik ben opzoek naar ideëen voor de nieuwe die ik wil, en daarbij wil ik graag de meningen van de mensen hier.

maar als ze komede maand nieuwe processoren gaan introduceren, betaal je dan niet de hoofdprijs voor zo'n ding terwijl degene die er nu zijn (naar mijn mening zeker niet slecht) juist goedkoper worden.. (of juist niet, ik zit niet zo in die wereld)

maar om terug te komen op dat onderwerp. als de Prijs/prestatieverhouding van de nieuwe daadwerkelijk beter is, dan is dat wel gewilt ja.. maar dan nog (zoals ik al zei, ben ik niet thuis in deze wereld) is de processor een echt belangrijk onderdeel van de gaming prestatie???

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de processor een echt belangrijk onderdeel van de gaming prestatie???

Ja en nee.

Het is vooral de videokaart dat van belang is maar de processor kan alles wel sneller doen verlopen.

Maar intel komt om de 6 maanden met een nieuwe processor.

Deze keer heeft intel wel een probleem om tijdig te leveren en werd de lancering uitgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, normaal gezien zouden de nieuwe Intel processoren al beschikbaar zijn, maar die werd uitgesteld tot April. Echter gaat alles goed nu, de lancering werd zelfs een weekje vervroegd. In games ga je het verschil tussen een huidige generatie en de nieuwe generatie niet meteen merken, omdat huidige games over het algemeen vooral grafische kracht vereisen. Maar, als je bijvoorbeeld over een jaar of drie een nieuwe grafische kaart gaat installeren, gaan de prestaties met de nieuwe processor veel beter zijn dan deze die nu verkrijgbaar zijn. Met de nieuwe processoren ben je altijd meer 'futureproof'. De prijs van de huidige generatie zal inderdaad wat dalen, en 'end of life' verklaard worden. Maar het verschil is verwaarloosbaar voor jouw samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in dat geval, laat de nieuwe prossecor maar uit de samenstelling en wil ik graag met de huidige info een samenstelling voor de computer.

graag als je weet of er eventueel een goede videokaart (aangezien die echt nodig is) uitkomt komende maand, dan zal het fijn zijn als je dat laat merken dan kan ik er rekening mee houden.

al heb ik geen idee wanneer die dingen uitkomen

iig al heel erg bedankt voor de hulp tot zover :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een echte games pc =1&product[434332]=1&product[361141]=1&product[401249]=1&product[459712]=1&product[397470]=1&product[481286]=1&product[405098]=1&product[7517]=1&product[459180]=1&product[473576]=1&product[393950]=1"]samengesteld op basis van de nieuwste 2011 socket

Het voordeel is dat je later de nieuwste videokaarten kan plaatsen omdat er pci-e 16x 3.0 poorten aanwezig is. ( 3 stuks van zuivere 16x - 3.0)

Nadeel is dat de prijs hoger is dan uw budget maar als de prijs te hoog is dan kan ik ook samenstellen op basis van 1155 socket.

Processor: i7 - 3820 - 3,6 Ghz

Geheugen: 16 Gb - 1600 mhz wat dus ruim voldoende is voor langer termijn.

60 Gb SSD voor een snelle opstart van de pc

1 TB harddisk sata 600

850 Watt voeding zodat je later eventueel een tweede videokaart kan plaatsen.

Videokaart Radeon HD 7950 - 3 GB versie pci-e 3.0 en 384-bit interface wat dus een snelle doorvoer is van gegevens.

Een uitstekende moederbord.

Een mooie behuizing.

Montage en Windows 7 - 64 bits inbegrepen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, het linkje van Stegisoft werkt niet. Nuja, ik heb ongeveer hetzelfde =1&product[363903]=1&product[405088]=1&product[473576]=1&product[404841]=1&product[9448]=1&product[394041]=1&product[434780]=1&product[282018]=1&product[427531]=1"]samengesteld.

Aangezien je geen AMD-kaartje wilt, heb ik er een razendsnelle GTX 680 van NVIDIA in geplaatst. Momenteel de snelste kaart op gebied van gaming. Zit iets over je budget, maar je krijgt er wel een uitstekend systeem voor terug.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.