Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zou graag een image kunnen maken van mijn computer om bij problemen alles makkelijk te kunnen herstellen. Heb een tijdje terug eentje van paragon gehad via giveaway of the day. Moet hier iets verkeerd gedaan hebben, want ik eindigde met een hele tijd niet meer in mijn computer te kunnen en zelfs niet te kunnen booten met de hersteldisc. Na vele 1O tallen keren proberen heb ik die hersteldisc toch kunnen laten werken en alles opnieuw kunnen instaleren.

Kan iemand mij een goed freewareprogramma aanbevelen om een discimage te maken...liefst zonder voorvernoemde problemen. Iets betrouwbaar dus.

Geplaatst:

Indien je Windows niet meer werkt kan je vanaf zo'n disk opstarten.

Je krijgt dan een (linux) venster vanwaaruit je een gemaakte backup kan terug plaatsen.

De emergency disk is een opstartbare ( bootable disk) cd/ dvd die je best zo snel mogelijk na de installatie van EaseUS Todo Backup aanmaakt.

Via die cd/ dvd kan je een back- up terug plaatsen zelfs als je besturingssysteem niet meer wil opstarten.

Om gebruik te maken van die opstartbare schijf dient je cd/ dvd-rom station wel als first boot te staan in het BIOS.

Om zo’n schijfje aan te maken ga je naar het tabblad Home -> Tools -> Create bootable disk.

Geplaatst:

dat had ik wel begrepen. Maar is dit nu gewoon een hersteldisc of is dit iets dat alles (inclusief programma's die er niet oorspronkelijk opstonden) terug er op zet. Zoek een programma waar ik een exacte kopie van mijn schijf mee kan maken en terug zetten, zodat ik alle extra geïnstalleerde programma's niet één voor een terug moet installeren, licenties invullen, enz. zoals dit bv.XXCLONE, A New Way of Cloning the Windows System Disk of Macrium Reflect FREE Edition - Information and download. Vond dit al googlend. Weet niet of die ook betrouwbaar zijn. Daarom mijn vraag : iemand ervaring mee of is die EaseUS Todo Backup Free 4.0

hetgeen ik moet hebben ?

Geplaatst:

Je kan met het programma een backup (kopie van je schijf) maken van je volledige systeem inclusief je programma's dus.

Die backup kan je op een dvd of andere partitie of externe schijf plaatsen.

Die emergency disc dient om zo'n backup terug te plaatsen zelfs als je niet meer in Windows kan geraken.

Op die disk staat dus het programma EaseUS, maar opstartbaar vanaf die disk ( bootable).

Die disk heb je dus nodig om je kopie van je partitie of schijf terug te plaatsen indien Windows niet meer werkt.

Geplaatst:

heb macro reflect free edition geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Beetje geexperimenteerd met m"n oude xp laptop. Instaleren en image maken ging probleemloos. Heb wel enkele pogingen moeten doen om de image terug te kunnen zetten. Deze computer had een dualboot (unbuntu en windows). Ik wou unbuntu er af en dacht met een image alles te overschrijven en windows terug te zetten zoals het erop stond. Heb meerdere keren moeten proberen, maar ben er dan toch in gelukt...unbuntu is er af en windows staat erop, zonder alles opnieuw te moeten instaleren:-)...precies wat ik zocht. Kan het programma aanbevelen en heb metteen van mijn vista ook een image gemaakt

Geplaatst:

Fijn dat te lezen !

Ik gebruik Macrium ook reeds verschillende jaren op meerdere systemen, tot mijn volledige tevredenheid... ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.