Ga naar inhoud

Grafische kaart


djdanvan

Aanbevolen berichten

:hello:

Beste PCH,

Verleden week is bij mijn Desktop onverwacht een zeer eigenaardig fenomeen waargenomen?

Computer lag aan en werkte goed, maar na een aantal uren in rust zijn geweest en bij het hervatten van de vorige activiteit stond er op mijn scherm dat mijn computer een onverwachte opstart had gemaakt. Ik kon bijna niets meer enkel een reset uitvoeren en van dan af werkte niets meer juist een wit streepje die stond te flikkeren op een zwart scherm.

Ik had enkele weken geleden een volledige backup gemaakt met MacriumlReflect. en op mijn tweede partitie geplaatst (was wel meer dan 50GB groot). Dan maar de opstartCD van Macrium geplaatst en de Backup terug geplaatst wat me ook gelukt is maar dit heeft wel 24 uur geduurd, ik vond dit wel zeer lang. Mijn computer werkte zeer zeer traag.

PS. voor ik de backup plaatste heb ik de C partitie geformateerd en Chkdsk laten uitvoeren

Nu eens de backup geplaatst en de updates binnen gehaald wat ook zeer lang geduurd heeft.

Werkt mijn computer tergend traag bepaalde dingen kan ik niet, vb. een snelheids classificatie laten uitvoeren.

Kan de grafiche kaart daar een rol inspelen?

Graag even een antwoord aub. of kan mij iemand helpen?

hartelijk dank op voorhand.

djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel moeilijk op afstand te oordelen.

Ik zou eerder denken aan het begeven van de harddisk.

Haal de videokaart eens uit en dan sluit de de scherm op de moederbord (achteraan) en start dan de pc en test het.

Als er dan nog een probleem is dan ligt het heel waarschijnlijk aan de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel moeilijk op afstand te oordelen.

Ik zou eerder denken aan het begeven van de harddisk.

Haal de videokaart eens uit en dan sluit de de scherm op de moederbord (achteraan) en start dan de pc en test het.

Als er dan nog een probleem is dan ligt het heel waarschijnlijk aan de harddisk.

stegisoft;

Dank voor het antwoord

Zal ik eens doen.

Ik hou PCH op de hoogte.

ps,

Bestaat er soms een tool of prog. die uw HDD of comp. kan uittesten qua snelheid?

Grtn djdanvan

aangepast door djdanvan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

HDtune laten lopen maar niet tot het einde volbracht en terug weer vastgelopen.

Ten einde raad een andere HDD (500 GB) eerst geformateerd en gepartioneerd in C en D

Dan Win7 geplaatst en inderdaad dit liep nu zeer vlug.

Dan maar de oude HDD er terug weer aan gehangen met de nieuwe als HDD1 en de oude als HDD2 maar kan niets meer lezen, wordt niet meer herkent in de BIOS niettestaande hij wel draaid.

Het probleem is dat mijn laatste Backup op die schijf staat (tweede partitie)

Weet u wie, wat of hoe mijn HDD weer aan de praat zou kunnen krijgen om die Backup te kunnen recuperen?

Alvast dank

Groet. djdanvan

PS.

Toch nog even melden

Bij nader toezicht kan ik toch die tweede HDD zien hangen in de BIOS maar niet in shijfbeheer.

aangepast door djdanvan
Toch nog even melden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met een ubuntu live cd.

Volg er de eerste twee stappen om te downloaden en de cd te branden.

Volg dan stap drie, dus ubuntu uitproberen ( dus zonder installatie)

Eens Ubuntu is opgestart, klik je aan de linkerkant van het scherm op het icoon met het huis om de Ubuntu-verkenner te openen.

Normaal zie je nu de aangesloten schijven en kan je de gegevens overzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag djdanvan,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.