Ga naar inhoud

Computer start (vaak) niet door


kawaslt

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Het volgende probleem is een beetje lastig te omschrijven.

Regelmatig gebeurt het dat, als ik de powerknop indruk, de computer bijna tot leven komt maar niet doorzet.

De PC krijgt a.h.w. een stroomstootje, display licht op, de fans beginnen te draaien, maar daar blijft het bij.

Druk je vervolgens gelijk weer op de knop dan gebeurt er niets.

Na dat ik de schakelaar van de stekkerdoos op off heb gezet, na 2 tellen flikkert het ledje van de PC even op, en als ik daarna weer stroom op de PC zet en de powerknop indruk herhaalt zich wat ik zojuist heb omschreven.

Volgens de leverancier, PC is inmiddels ruim 6 jaar oud, zou het iets in de Bios moeten zijn.

Iemand van jullie een idee? :hmmmm2:

BVC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterij geen oplossing.

Inmiddels heb ik er even een andere voeding aangehangen. Met deze start de PC direct op, ook bij herhaling. Weer terug aan de oude voeding eerst weer een aantal keren herstarten voordat de PC doorstartte. Dus het lijkt erop dat het aan de voeding ligt.

Vraagje, is de voeding dan geheel stuk of kan er iets zijn wat gerepareerd kan worden o.i.d. omdat deze het af en toe wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.