Ga naar inhoud

Asus Transformer Prime

Fav

Aanbevolen berichten

Hallo, ik denk me deze aan te schaffen daar ik die via werk heel voordelig kan hebben. Er zit geen 3G op. EIk heb wel zo een USB dongle met simkaart die ik nu op mijn laptop gebruik om zo te kunnen internetten waar er geen wifi is. Weet iemand of dit op deze Asus ook zou werken? Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien zou USB dongle met simkaart moeten werken.

Uw netbook heeft wel slechts 1 usb 2.0 poort doch je kan wel een usb-hub kopen en best met eigen stroomkabel.

Maar heel binnenkort stelt Telenet als Belgacom hun wifi ter beschikking voor andere gebruiker.

Dus je kan dan gebruikt maken van iemand anders wifi routers doch je kan niet in hun netwerk komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. Ik las zelfs dat Belgacomzijn 3G netwerk ook gratis ging openstellen voor zijn klanten. Ben bij Scarlet en hoop dat dat daar ook komt, als filiaal van Belgacom. Was toch met digitale TV ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het in praktijk zit moeten we uiteraard nog afwachten.

Eerlijk gezegd zou het mij verbazen dat je ineens in heel België draadloos punten kan vinden.

In een stad zou ik nog enigzins geloven maar op platteland?

Daarbij willen Telenet en Belgacom niet samenwerken om hun draadloos punten voor iedereen vrij te geven voor beiden klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Asus Transformer eindelijk ontvangen. De 3G dongel die ik met proximus op mijn laptop gebruik werkt dus niet. Op Google wel paar oplossingen gevonden maar niet evident. Bij ene moet ik een soort usb opengooien en anders aansluiten. Bij een ander moet ik de dongel herprogrammeren met risico dat hij dan niet meer op laptop werkt. Eenvoudigste lijkt me een MIFI toestelletje, al dan niet met ingebouwde router. Eentje gevonden op internet van ongeveer € 40. Daar sluit je dongel op aan (de mijne, ene van Vodafone/Huawei stond in de lijst met compatibele) en die zet dan 3G om in WIFI waar je tot 5 PC's kan op aansluiten. Heeft er iemand ervaring hiermee en eventueel andere oplossingen? Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.