Ga naar inhoud

Vragen over branden


Jerser

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw en heb een aantal vragen! Ik hoop echt dat jullie mij wat wijzer kunnen maken! Het gaat over (een) film(s) branden op een DVD-R disc van 4.7 GB.

1. Ik wil een film op mij disc branden met deze (Avi branden/DVD branden) tutorial. Nu is 1 van mijn vragen, als ik de film op de disc gebrand heb, en ik steek hem in mijn DVD (op de tv) speler en gaat hij hem dan afspelen? Ik heb al gelezen dat sommige DVD spelers sommige bestanden niet afspelen maar mijn DVD speler kan normaal gezien alles afspelen. Maar is die tutorial hierboven ok?

2. Natuurlijk is er als er nog maar 1 film op staat mijn disc nog niet vol. Kan ik dan, mijn disc gebruiken om dingen op te kopieren (bv films, afbeeldingen,...) en niet te branden? Dus gewoon zoals een USB-stick om dingen op te slaan?

3. Kan ik nog meerdere films op die disc branden? En wat gaat dat dan als effect geven op mijn DVD speler? Gaat hij ze dan allemaal achter elkaar spelen?

Ik hoop dat jullie me bij dit kunnen helpen want ik snap er maar weinig van. Ook zou het kunnen zijn dat ik nog vragen zou kunnen stellen over het echte branden. Alvast bedankt, Mvg Jerser

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

1. Ik doe het altijd met ImGburn. Helaas maakt deze geen menu's maar is toch heel erg functioneel. Je maakt een ISO van een videobestand. Later kan je deze ISO branden. In 90% van de gevallen zal deze ook werken op de dvd-speler van de tv.

2. Deze functionaliteit zit in windows 7 ingebouwd. Als je een bestand naar dvd sleept, zal hij je automatisch vragen om de dvd als usb-stick te gebruiken. Je kan wel niet branden EN de dvd als usb gebruiken tegelijk.

3. Je kan ook andere software gebruiken zoals convertxtodvd. Dit is wel een te betalen programma maar is toch zeer gemakkelijk te gebruiken. Zo kan je meerdere films toevoegen, in een menu steken en dan branden om deze af te spelen in een dvdspeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Die tutorial die je laat zien brand je film gewoon als data op die dvd, of die film dan afgespeelt kan hangt inderdaad af van wat je dvd speler aan kan. Er zijn spelers die enkel met een dvd formaat overweg kunnen.

2. Je kan een gewone dvd niet gebruiken zoals een stick. Dus verwijderen dan opnieuw iets op zetten en dan terug verwijderen....... kan enkel met een herschrijfbare dvd ( dvd+rw) en als je "kopieert ben je aan het branden" anders staat er niks op je dvd.

3. Hangt van je dvd speler af. Je kan als test die tutorial eens uitvoeren, zet twee avi films op je dvd en probeer af te spelen op je dvd speler.

Met het gratis Windows movie maker (klik erop) kan je ook video dvd's maken. en is het mogelijk meerdere video's op een schijfje te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik zal het eens testen, ik ga een disc nemen en eens kijken of het lukt.

Ok ik snap er niks van, ik heb de film met map opgeslagen, als ik het programma CD Burner open en daarna de film wil zoeken (die een video bestand is) vind ik niks. Moet ik de film soms eerst als ISO bestand maken? En hoe doe je dat? Als dat nodig is? Ik snap er echt niks van ...:hmmmm:

aangepast door Jerser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over Twilight Saga Breaking Dawn part 1. Ik zie nu als ik het bestand automatisch laat openen door VLC, dat het een avi. bestand wordt (de film zelf, niet de hoofdmap waar het in staat). Ok laten we van 0 beginnen. Ik steek een lege disc in m'n pc, en ik start CD Burner op. Zeg jij nu maar wat ik moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb nu een lege disc erin gestoken, nu vraagt ie wat ik wil! Er zijn 3 opties.

1. Bestanden op schijf branden (met Windows Verkenner)

2.Een dvd-videoschijf branden (met Windows Dvd branden)

3. Brand een schijf (met CD BurnerXP)

Wat tussen haakjes staat stond eronder. Nou welke moet ik kiezen?

Ok ik merk nu ook dat ik de video (dus het avi bestand) wel kan selecteren en de rest ook. Heb een andere weg genomen FCKK dit is raar. Wil dit gewoon ff melden. Ik luist omdat ik er niks van snap... Ook staat er voor die avi. VLC media file. Is dat ok? Of mag dat daar niet staan?

aangepast door Jerser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt helemaal! Ok ik heb nu die lege disc ingestoken en die 3 voorbeelden die ik daarnet gaf staan er nu op, voordat ik iets op die disc kan branden, moet ik 1 van de opties kiezen. Daar zitten we tot nu toe vast. Welke optie moet ik kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.