Ga naar inhoud

ongewenst radio in PC luidsprekers


JDCMC

Aanbevolen berichten

Heb vorige week nieuwe PC aangeschaft en bijhorende luidsprekers (TRUST). Als ik speakers opzet hoor ik constant de radio in beide speakers; Speakers zijn dus totaal onbruikbaar want radio geluid is heel luid en als muziekliefhebber is dit dus wel heel frustrerend. Wie kan mij helpen. Als ik speakeraansluiting uit PC verwijder verdwijnt radiogeluid. :bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat er stoor signalen op het niet-afgeschermde-spoel van je boxen komt.

Dit kan je oplossen door de stoorbron weg te doen, of door je boxen in zilverpapier te wikkelen of in een metalen te zetten.

De 1e lijkt me wel de meest praktische ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn speakers staan inderdaad kort bij scherm en mijn pc is opgesteld in de buurt van radiator en allerhande bedradingen en netsnoeren van andere Hardware die misschien werken als antenne (???? ik gis maar wat). Heb eveneens ander speakers proberen aan te sluiten en moet zeggen dat ongewenst radiogeluid slechts een fractie was (+/-5%) dan bij mijn trust speakers. Bij mijn trust speakers is wel een subwoofer bij die naast PC staat opgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met mijn logitech 5.1 setje hoor ik ook na een tijdje radio, maar alleen als de luidsprekers aan staan en een tijd geen geluid hebben gespeeld...

het is een engelse post, en volgens mij heeft het iets met radiogolven die op een verkeerde frequentie komen, nl. op dezelfde als de luidsprekers zelf werken (nogal ingewikkelde zaak) maar blijkbaar komt dit fenomeen meer voor bij mensen die niet ver van de kust wonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal hem hier toch gaan door verschillende frequenties door elkaar die elkaar interferen bv scherm en boxen. De ene installatie is er al beter tegen voorzien dan de andere. Probeer gewoon een geschikte plaats te vinden voor je boxen ver weg van de interfererende bron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.