Ga naar inhoud

nas voor opslag voor films en foto's enmuziek


Aanbevolen berichten

Hallo

ik zoek iets waar ik een grote hoeveelheid aan video's en foto's kan op slaan . Hier voor heb ik zitten kijken achter een NAS . Ik ga voor een jaar naar de vs zou het mogelijk zijn om van de vs op een nas foto's te zetten ? De nas zou ik niet gebruiken voor backups maar vooral om video's en foto's op te zetten . Dus welke is de beste orijs kwaliteit ( min 2 tb ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste seppeseppe,

Wij hebben uw discussie gesloten wegens het vermoeden van illegale praktijken. Downloaden van video is een schending van de wetgeving op het copyright. Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.

Bij vragen of opmerkingen mag u me per privébericht contacteren.

Vriendelijke groeten,

Stegisoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij enkele vragen die belangrijk zijn bij het aankopen van een NAS:

- Hoeveel TB wens je

- Hoe veilig wens je je data te hebben?

Hierbij kan de minimum NAS gaan van 1 schijf van 2TB of 3TB, maar je kan ook opteren voor een NAS met plaats voor twee schijven die 2x2TB of 2x3TB aan opslag ruimte bieden, met bij laatste de keuze voor totale opslag of voor de veilige opstelling, waarbij schijf 1 een kopie is van schijf 2.

Mocht je nog groter wensen, dan kan je opteren voor een NAS van 4 of meer schijven, maar dan verhoogt het prijskaartje enorm.

Om je een goed idee te geven van de NAS markt raad ik je aan om onderstaande reviews na te lezen:

18 1-/2-bay NAS-apparaten review | Hardware.Info Nederland (review 29 november)

16 4- en 5-bay NAS-apparaten review | Hardware.Info Nederland (review 25 maart)

Persoonlijk heb ik een Synology DS211+ en deze was in de Hardware award verkozen tot beste NAS.

Momenteel zijn we even verder en heet de nieuwe versie DS212+

Uiteraard kies je volledig zelf, wat je wenst en hoeveel centjes je eraan wil besteden, maar als je een goede nas wenst, kies dan voor kwaliteit en mogelijkheden, niet voor prijs in de eerste plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog 2 vraagskes waar schijnlijk ga ik voor de synology ds212 gaan deze lijkt mij handig en ik kan hem ook via mijn gsm bekijken .

* hoeveel kost een 2t hdd ongeveer ?

*is het mogelijk om de foto's aan mensen te laten zien (zonder een acount ) dit zou ik aan mijn blog willen koppelen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DS212 serie bestaat in drie varianten

- DS212j (1,2 Ghz, 256mb Ram)

- DS212 (1,6 Ghz ; 256mb Ram)

- DS212+ (2.0 Ghz; 512mb Ram)

Ter vergelijking, de DS211+ (versie van vorig jaar) was: 1,6 Ghz, 512Mb

Betreffende je vraag ivm je foto's, kan je hier een heeeeel uitgebreide uitleg lezen:

Photo Station - DSM 4.0 - Synology Inc. Netwerkopslag (NAS) - NIEUWE NAS-ervaring

De prijzen van de Harde Schijven zijn na de rampen in Azie nog niet veel gezakt helaas, maar een 2TB schijfje heb je voor een kleine 100 euro ongeveer.

Indien je advies wenst waar je deze wenst te kopen, kan ik je via pb vrijblijvend advies geven.

Groeten,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, is dit bij Qnap ook mogelijk?

Ja dat is ook mogelijk bij Qnap.

Ik wil toch nog iets zeggen in verband met NAS.

Je gaat naar VS.

Maar als je een NAS koopt met 4 harddisk dan kan je raid5 of raid6 kiezen.

Het voordeel ervan is:

Bij raid5 kan je 1 kapotte harddisk vervangen.

Bij raid6 kan je 2 kapotte harddisk vervangen weliswaar ten koste van harddisk ruimte.

Als je iemand kent die het kan vervangen terwijl je in VS zit dan zit je op rozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.