Ga naar inhoud

windows ziet maar 16 gb i.p.v 32 ram geheugen speccy zegt 4 slots ( 8 gb ) bezet

leonetten

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen allemaal

Net mij aangemeld en nu al een vraag als ik in het configuratie scherm in systeem kijk dan heb ik maar 16 gb ram geheugen.Terwijl er 4 x 8 in zittten speccy ziet ze wel maar bij het systeem overzicht geeft hij ook maar 16 gb aan en ook cpu-z geeft aan dat er 4 slots bezet zijn maar ook daar bij het systeem overzicht 16 gb.Heb nu ook bij speccy gezien dat de temperatuur van mijn c schijf een ssd 128 graden zou zijn.Mijn computer is 4 maanden oud bij alternate gekocht hun help desk zegt breng hem maar binnen.Maar zelf denk ik dat het ergens in de bios zit mijn computer haperde weleens bij het opstarten dat gebeurde tijdens een bios update ook,met als gevolg dat ik hem niet meer aan de gang kreeg.Heb hem toen bij alternate binnen gebracht en daar bleek dat mijn card reader voor de problemen zorgde en die is vervangen.Opstarten is geen probleem meer en ik heb toen gelijk windows 7 opnieuw geinstaleerd om weer met een schone lei te beginnen.En sindsdien ziet mijn computer nog maar 16 inplaats van 32 gb ram .Weet iemand hier een oplossing voor of kan ik hem beter bij alternate brengen? Heb speccy gedownload en hierbij mij gegevens http://speccy.piriform.com/results/OYtwZEYX0Ut14rXYqBegOMt.

zou het graag zelf oplossen met jullie hulp alvast bedankt groet Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze link is de limiet voor home premium 64bit slechts 16 gb dus logisch dat hij de rest niet ziet uiteraard.;-)

Edit:

Wat betreft die hoge temperatuur van je SSD lijkt me dat een bug te zijn in de firmware of zo want zoals je HIER kunt zien in het speccy log van iemand anders met dezelfde SSD heeft ook die exact dezelfde temperatuur.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/O...Ut14rXYqBegOMt.

---------- Post toegevoegd om 22:46 ---------- Vorige post was om 22:43 ----------

Totaal geheugenslots 4

Gebruikte geheugenslots 4

Vrije geheugenslots 0

Geheugen

Type DDR3

Grootte 16384 MBytes

Kanalen # Dual

DRAM Frequentie 665.2 MHZ

CAS# Latency (CL) 9 clocks

RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 9 clocks

RAS# Precharge (tRP) 9 clocks

Cyclustijd (tRAS) 24 clocks

Command Rate (CR) 2T

Fysiek geheugen

Geheugengebruik 18 %

Fysiek totaal 16 GB

Fysiek beschikbaar 13 GB

Virtueel totaal 32 GB

Virtueel beschikbaar 29 GB

SPD

Aantal SPD modules 4

Slot #1

Type DDR3

Grootte 4096 MBytes

Fabrikant Hyundai Electronics

Maximale bandbreedte PC3-10700 (667 MHZ)

Onderdeel nummer DMT351U6BFR8C-H9

Serial nummer 2986A2A7

Week/jaar 36 / 11

SPD Ext. EPP

JEDEC #4

Frequentie 685.7 MHZ

CAS# vertraging 9.0

RAS# naar CAS# 9

RAS# voorladen 9

tRAS 25

tRC 34

Spanning 1.500 V

JEDEC #3

Frequentie 609.5 MHZ

CAS# vertraging 8.0

RAS# naar CAS# 8

RAS# voorladen 8

tRAS 22

tRC 30

Spanning 1.500 V

JEDEC #2

Frequentie 533.3 MHZ

CAS# vertraging 7.0

RAS# naar CAS# 7

RAS# voorladen 7

tRAS 20

tRC 27

Spanning 1.500 V

JEDEC #1

Frequentie 457.1 MHZ

CAS# vertraging 6.0

RAS# naar CAS# 6

RAS# voorladen 6

tRAS 17

tRC 23

Spanning 1.500 V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben misschien vervelend maar voor dat mijn compu crashte had ik gewoon 32 gb intern geheugen dat gaf hij aan in systeem en cpu-z.Maar jullie hebben wel gelijk het zou maar maximaal 16 gb kunnen zijn.Ik heb de compu gekocht en in de gegevens stond dat hij maximaal 64 gb aankon.Ga morgen bellen met alternate hoe dat kan en zal morgen meer weten.Iedereen bedankt ik zal morgen wat laten weten hoe het kon dat ik eerst wel 32 gb had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.