Ga naar inhoud

nieuw + vraag: router

davidd

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier en heb geen voorstel sectie kunnen vinden dus zal meteen met de deur in huis vallen.

Ik/we wonen op een boerderij en we willen 1 of 2 ip cameraś installeren (voor op het erf)

nou hebben we natuurlijk een huiskamer maar ook een los kantoor op het erf.

Je raad het al, we willen in de huiskamer en kantoor op de cameraś kunnen loeren.

nou zoeken we dus een goeie router, die ver reikt en de signaal door stenen/betonnen muren/schuren kan

zenden.

Maar ik ben nogal een noob daarin dus heb ik ff hulp nodig.

er zijn zoveel soorten merken/types dat ik door de bomen het bos niet zie, daarnaast ook weet ik niet waar ik op moet letten en wat alle specs precies betekenen.

dus euhm.. Waar moet ik op letten of tja, wat is een goeie router voor mijn verlangen. xD

owja, omdat we ook nog met 2 verschillende software programmaś "spelen" (windows en linux)

Vraag ik me af of dat voor een router iets uitmaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor de router maakt het niks uit welke besturingsysteem je hebt zoals Linux, Windows enz.

Je verteld niet over welke afstand het moet gebeuren.

Draadloos lijkt mij in uw geval niet aangewezen.

Beste is om met netwerkkabel te werken en zonodig over de lucht een netwerkkabel trekken.

Het mag ook onder de grond.

Wilt je toch draadloos werken dan zal je met router en range extender moeten werken.

Het beste is welke eisen de camera werken: is dat IP camera?

Zo ja welk merk en model en type hebt je op het oog.

Best link geven waar je gezien hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de router maakt het niks uit welke besturingsysteem je hebt zoals Linux, Windows enz.

Je verteld niet over welke afstand het moet gebeuren.

Draadloos lijkt mij in uw geval niet aangewezen.

Beste is om met netwerkkabel te werken en zonodig over de lucht een netwerkkabel trekken.

Het mag ook onder de grond.

Wilt je toch draadloos werken dan zal je met router en range extender moeten werken.

Het beste is welke eisen de camera werken: is dat IP camera?

Zo ja welk merk en model en type hebt je op het oog.

Best link geven waar je gezien hebt.

heb net een weekje een foscam binnen en dat bevalt prima.

we kunnen 1 hoek niet zien, dus misschien nog een 2de aanschaffen.

hebben al over een netwerk kabel zitten denken, probleem is dat het erf van asvalt.

door de lucht.. hmm tja.. ben nog niet over uit.

range extender is een extra kastje?

zelf zat ik eraan te denken om de attenne van de router te verlengen en op dak te zetten of zoiets.

Had het idee hiervan: » Mijn over de top thuisnetwerkje » Mancave

zat trouwens nog een ander theorie uit te broeden:

de modem+router (experia/ kpn) staan in huis. (daar komt het internet uit de muur/telefoon)

Daarvan is al een lijn getrokken naar kantoor. (utp kabel)

in een kantoor hebben we nu een bejaarde router (edimax) die we willen vervangen die de afstand nooit haalt.

De afstand vanaf de kantoor tot de plek naar de we foxcam willen ophangen is 40 meter.

Dat valt nog mee denk ik (?)

Vanaf het huis/woonkamer is die afstand minimaal 2x langer.

Maar we willen ook vanaf de woonkamer dus de foxcam bedienen.

nou dacht ik eerst van, simpel koop 2 sterke routers en klaar. (1 voor woonkamer en 1 voor in kantoor)

maar nu zit ik me te denken dat het misschien helemaal niet nodig is....

De vraag is:

kan de foscam bediend worden vanaf de de pc in de woonkamer die via de experiabox/utp kabel naar de router in kantoor gaat en dan via wireless naar de foscam is aangesloten?

Dan heb ik maar 1 router nodig namelijk en hoef ik misschien niet eens meer een attenne op dak te plaatsen (als die optie zou werken) of een range extender aan te schaffen.

kun je het nog volgen?

aangepast door davidd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een netwerkkabel hebt in kantoor dan kan je beter een access-point kopen.

Met access-point kan je draadloos werken in kantoor doch je kan geen computer op aansluiten met netwerkkabel.

Maar als je over 80 meter afstand praat dan kan je beste een netwerkkabel aanleggen.

In de kantoor kan je dan een switch plaatsen waarop je eventueel een access-point kan aansluiten om in kantoor draadloos te werken.

Wilt je draadloos doen dan hebt je een range extender nodig waar je hier de handleiding kan lezen.

2 routers werkt minder goed.

Dat is mijn ervaring.

Als de camera een IP versie is dan kan je overal bekijken mits je software hebt.

Zelfs via internet.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een netwerkkabel hebt in kantoor dan kan je beter een access-point kopen.

Met access-point kan je draadloos werken in kantoor doch je kan geen computer op aansluiten met netwerkkabel.

Maar als je over 80 meter afstand praat dan kan je beste een netwerkkabel aanleggen.

In de kantoor kan je dan een switch plaatsen waarop je eventueel een access-point kan aansluiten om in kantoor draadloos te werken.

Wilt je draadloos doen dan hebt je een range extender nodig waar je hier de handleiding kan lezen.

2 routers werkt minder goed.

Dat is mijn ervaring.

Als de camera een IP versie is dan kan je overal bekijken mits je software hebt.

Zelfs via internet.

ja de enige manier om draadloos te verbinden met de camera is via ip adres. (of een utp kabel)

als ik het goed snap, dan is range extender beste uitkomst lijkt me.

theoretisch gezien zet ik dus de range extender in het kantoor, en word die aangesloten aan de experia box die in de woonkamer staat.

de foscam word dan wireless verboden met de range extender.

Maar als ik wil inloggen via de huiskamer, dan gaat de verbinding via de utp kabel naar de range extender en dan wireless naar de camera?

die range extender (netgear) link die je me gaf is toch gewoon een router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

theoretisch gezien zet ik dus de range extender in het kantoor, en word die aangesloten aan de experia box die in de woonkamer staat.

theoretisch gezien zet ik dus de range extender in het kantoor, en word die draadloos aangesloten aan de experia box die in de woonkamer staat.

Maar als ik wil inloggen via de huiskamer, dan gaat de verbinding via de utp kabel naar de range extender en dan wireless naar de camera?

Als je nu kan zien dan kan je ook bij draadloos ook zien.

Maar draadloos is wel langzamer dan via netwerkkabel alhoewel draadloos toch snel is.

die range extender (netgear) link die je me gaf is toch gewoon een router?

Nee, het is geen router.

Het lijk wel erop maar heeft niks met router te maken.

Een router moet verbonden zijn met netwerkkabel aan de modem.

Een range extender heeft enkel een draadloos punt nodig en een stopcontact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Stegisoft al komt te zeggen kan je de camera bekijken en besturen vanaf elke plek waar je een netwerkverbinding hebt.

Wat de draadloze verbinding betreft zou ik aanraden dat als laatste optie te nemen, zeker als je via een extender werkt. Een camera geeft erg veel netwerk belasting en range extenders zijn op dat punt erg beperkt omdat ze al de helft van de beschikbare capaciteit gebruiken om contact te houden met de router.

Een goed AP in het kantoor is na een kabelverbinding waarschijnlijk de beste optie.

Zoals altijd met radio verbindingen zijn er erg veel externe factoren die een rol spelen en die je eigenlijk alleen kan uitzoeken door te testen.

Dus ik zou zeker een leverancier zoeken die je de mogelijkheid geeft om je aankoop uit te testen en indien nodig om te ruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, thanks voor jullie reacties.

Als ik voor een utp kabel ga en die verbind vanaf het kantoor met de camera, kan ik dan nog steeds de camera besturen vanaf de woonkamer dan? (vanwege de kantoor verbonden is met de woonkamer)

Ik weet niet hoe ik de software dan moet instellen...

we gebruiken hier trouwens cat5e kabels

is dat voldoende voor een camera? of kan ik beter een cat6 aanschaffen voor beter resultaat.

aangepast door davidd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik voor een utp kabel ga en die verbind vanaf het kantoor met de camera, kan ik dan nog steeds de camera besturen vanaf de woonkamer dan? (vanwege de kantoor verbonden is met de woonkamer)

Ik weet niet hoe ik de software dan moet instellen...

Ja dat is ook het beste manier.

Ik zou wel in kantoor een switch plaatsen zodat de signaal versterkt wordt.

Cat5e is ruim voldoende want het kan 1 Gbps aan.

Cat6e is hetzelfde maar heeft meer mhz.

Nota: ik heb een paar jaar geleden een netwerkkabel door de lucht geplaatst en dat werkt heel goed. Regen of sneeuw heeft geen invloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben momenteel een ander probleem erbij gekregen.

in het kantoor had ik de foscam aangesloten (gewoon met utp kabel) aan een oude router (edimax) waar ik al eerder over had.

de edimax zit weer aangesloten aan de experiabox (lan 2)

als we de laptop + de foscam aan de edimax sluiten, doet internet het prima in het kantoor.

MAAR de pc die in de woonkamer staat, (die aan lan 1 is aangesloten op de experiabox) krijgt dan geen internet meer?!?

gooi ik de edimax (die dus op lan 2 zit van de experia box zit) eraf, dan krijgt lan 1 van de experia box weer internet... ?

Dat kan/mag toch helemaal niet???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.